Voorbeschouwing VVZwammerdam – Perkouw

Voor het tweede achtereenvolgende seizoen heeft Zwammerdam de tweede ronde van de strijd op de KNVB-beker bereikt en de loting heeft bepaald dat Perkouw uit Berkenwoude de tegenstander is. We heten onze geel-zwarte gasten dan ook van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan. Twee prachtige dorpsclubs die met bescheiden middelen zich al jaren prima staande houden in de derde klasse, een mooi affiche dus.

In het verleden hebben Damme en Perkouw vele heroïsche wedstrijden gespeeld, waarin het altijd lastig winnen was, maar de laatste jaren zijn onderlinge ontmoetingen uitgebleven door de vernieuwde poule-indeling. Na een jaartje derde klasse in district Zuid, waarin Perkouw de nacompetitie haalde, zijn ze nu weer terug in West 2 maar dan in de Rotterdamse derde klasse. Hierin presteert Perkouw wederom naar behoren met een keurige plek in de middenmoot na zeven wedstrijden. Een stuk beter dan Zwammerdam dat een moeizame start kent in de Leidse derde klasse en met vier punten de rode lantaarn draagt. De laatste wedstrijden tonen echter absoluut tekenen van herstel, alleen jammer dat precies de koplopers CVC en BSC en een prima ploeg als DWO de tegenstanders waren en dit dus maar twee punten opleverde in de vorm van knappe gelijke spelen tegen CVC en BSC. Indien deze lijn doorgetrokken wordt, kunnen de resultaten echter niet uitblijven en gaat VVZ klimmen op de ranglijst.

Met een heerlijke bekerwedstrijd tegen Perkouw gaat Zwammerdam proberen het spel weer verder aan te scherpen en de derde ronde te halen van de KNVB beker. Mooi detail is dat na Justin Bons nu ook Stork Drexhage uit de A1 mag ruiken aan het eerste na een prima optreden in de O23-wedstrijd.