Tevredenheid over jeugdresultaten

Bericht van de jeugdcoordinator Rien van Elk
De nieuwe weg die we hebben ingeslagen aan het begin van dit seizoen (eigenlijk al vanaf april dit jaar) met de jeugdopleiding gaat langzaam de contouren krijgen die we voor ogen hebben. Over het algemeen ben ik als Jeugdcoördinator tevreden met de gespeelde bekerwedstrijden van de afgelopen zeven weken. Er is gelukkig nog voldoende ruimte om te verbeteren …. dat wel. Maar we zijn duidelijk op de goede weg met als hoogte punten de eerste plaatsen van C1 en D1 in de 4e klasse die hierdoor door zijn naar de volgende bekerronde van de KNVB. Wat voor mijn belangrijker is, de ploeggen worden een klasse hoger ingedeeld. Van weerstand worden spelers beter als de kwaliteit aanwezig is en dat is aanwezig. Aan mij en de begeleiding de taak om hier nog meer uit te halen. Een erg mooie taak.

VVZwammerdam A1 en B1:
De doelstelling bij A1 en B1 was om zich in de 2e klasse te handhaven door minimaal in de middenmoot te eindigen. En dat is gelukt. Voor de spelers van A1 was het aan het begin even schakelen toen Leendert van Kempen het roer overnam van Lucas Woudenberg, maar iedereen heeft dit prima opgepakt. De uitslagen van A1 waren niet altijd even goed, maar de spelopvatting wordt steeds beter.

• 1. WVC A1 7-21 41-3
  • 4. VVZ A1 7-10 19-17

Voor de B1 van trainer Raymond den Hollander was het wat lastiger om aan de doelstelling te voldoen, maar het team heeft het toch gered. Het was in het begin wennen aan elkaar waardoor er wat ongelukkige nederlagen werden geleden. Gelukkig werd de belangrijk wedstrijd tegen RCL B2 gewonnen. Na deze bekerseries kan B1 verder bouwen en komen er zeker resultaten.

• 1. Alphen B1 7-18 26-5
  • 5. VVZ B1 7-7 15-22

Zwammerdam C1 en D1:
Zoals ik in mijn voorbeschouwing als schreef zijn C1 en D1 eerste geworden in hun poule. Daar zijn we erg blij mee ben. In vergelijking met vorig seizoen gaan beide teams nu maar liefst twee klasses hoger spelen wat voor de opleiding erg goed is. Beide teams hebben veel overeenkomsten getoond de afgelopen weken. C1 van Jaco Geerlof, Marco Vink en Fred van Hout hebben hard gewerkt om hun team op het juiste pad te krijgen wat betreft spelopvatting en teamgeest. C1 liet duidelijk zien wie de sterkste was, met een gelijkspel tegen concurrent Alphia C1 (1-1) in de laatste wedstrijd. Ik heb vertrouwen in een klasse hoger.

• 1. VVZ C1 7-19 38-8
  • 2. Alphia C1 7-13 37-12

Het D1-team van trainer Edwin van der Neut was een maatje te groot voor al haar concurrenten. Nummer twee werd met maar liefst 8-1 naar huis gestuurd. Het spelbeeld is nog wel eens wisselend, maar dat hoort bij de leeftijd. Mooi is te zien dat er wordt geprobeerd te voetballen. Er zit nog voldoende rek in deze groep dat met een gerust gevoel in de klasse hoger kan worden begonnen.

• 1. VVZ D1 7-21 43-12
  • 2. Nicol. Boys D1 7-14 15-13

Zwammerdam D2 en E1:
Voor beide teams was het kijken waar ze stonden wat betreft de klasse indeling. Voor D2 is dit goed uitgevallen en kon het team van trainer Hans van Beek met veel plezier terug kijken op een prima optreden. Slechts een keer werd er verloren van de nummer een Voorschoten’97 D12. Door de andere wedstrijden te winnen werd een prima tweede plaats behaald.

• 1. Voorschoten’97 D12 7-21 48-4
  • 2. VVZ D2 7-18 39-14

Voor de E1 liggen de zaken anders aan het begin van de bekercompetitie. Wat al was verwacht gebeurde ook. Doordat er enkele spelers anders werden ingedeeld en er spelers stopten of weggingen werd de aangevraagde 5e klasse een te grote opgave voor trainer Jinne Samsom en zijn spelers. Gelukkig zag de KNVB dit in en deelde het E1 met een 7e klasse opnieuw in. Door deze indeling kwam E1 beter tot zijn recht en werden er ook nog resultaten behaald. Niet alleen in de uitslagen, maar ook in het veldspel. De laatste wedstrijd werd met een gelijkspel afgesloten terwijl in de voorlaatste wedstrijd de overwinning werd gepakt.

Zwammerdam F1 en F2:
Ik ben bijzonder trots op wat de kleinste hebben bereikt de afgelopen periode. Samen met alle trainers en leiders hebben we het voor elkaar gekregen dat deze spelers met veel plezier het voetbalspel steeds beter leren. F1 is op een doelpunt na tweede geworden in een spannende bekerpoule. In de eerste wedstrijd werd tegen concurrent Alphia F1 met 2-2 gelijk gespeeld en op het einde kwamen de F1 van Raymond den Hollander, Stan Kortmann en Wim de Wit wel geteld een doelpunt tekort om verder te bekeren. Maar de manier waarop werd gespeeld geeft een goed gevoel.

• 1. Alphia F1 6-16 36-4
  • 2. VVZ F1 6-16 38-7

En dan de F2 waar ik al eerder een verslag maakte van de eerste wedstrijd. Voor het eerst voor het echie. Per wedstrijd zag je de vooruitgang, maar vooral het plezier. Men moet natuurlijk nog veel leren, maar als je als enige de koploper weet te verslaan doe je het gewoon heel goed. Rohda’76 werd met 4-2 verslagen. Leiders Pieter Ruven en Peter van der Hulst kunnen trots zijn op hoe ze er voor staan op dit moment wat weer vertrouwen geeft voor de komende competitie indeling.

• 1. Rohda’76 F4 6-15 34-8
  • 4 VVZ F2 6-10 24-25