GHL VR2 krijgt deksel op de neus

Nadat de competitie was gestart met een benauwde zege op SVS, was het vandaag zaak voor de dames van Rohda’76 en VVZwammerdam om de volgende driepunter te pakken tegen DWO VR2. Trainer Kors Pennin mocht genieten van een welverdiende vakantie, terwijl Kirsten van Asselt de tactische leiding kreeg. Peter Kranenburg wierp zich op tot mental coach en Simon Oosterbeek hanteerde wederom de vlag en de pen. Onder deze bezielende leiding mochten de volgende dames het veld betreden. Michelle Bakker verdedigde de goal en achterin moesten Frouk Verburg en Jesca de Jong het centrum bewaken, terwijl Britt van Randeraad en Carola van Veldhuizen de flanken af zouden schermen. Het middenveld bestond uit Karlijn van Dorp op 10, bijgestaan door Christa van der Toorn en Daisy Schuddemat. De voorhoede bestond uit Thanisia Bijlsma en Anne Zuidam als buitenspelers en in de spits Esmee Bruggeling. De bank werd warm gehouden Kirsten van Asselt, Lonneke Verheul en Daisy Streefland. Kim Kleijn en Manouk Sloothaak sloten later aan voor morele ondersteuning.

20151018 LonnekeVerheul
              Lonneke ‘op handen gedragen’ door Peter

De wedstrijd begon overtuigend. GHL VR2 trok het initiatief naar zich toe en wist de nodige kansen te creëeren. DWO was een jonge en ogenschijnlijk fysiek mindere ploeg, dat wachtte op countermogelijkheden. Voorin waren Anne Zuidam en Thanisia Bijlsma een ware plaag voor de verdedigers van DWO. Gaandeweg de eerste helft kreeg ook Esmee Bruggeling de geest en knalde er een paar solo’s uit alsof er geen tegenstanders waren. Die waren er echter wel en de belangrijkste was de keepster van DWO, die vrijwel elk schot op doel weergaloos wist te pareren. Inmiddels waren Kirsten van Asselt en Lonneke Verheul ingevallen, daar het nodige blessureleed de GHL teisterde. Het was Lonneke Verheul die de ban zou breken. Alleen voor de keepster rondde zij beheerst af, 1-0! Niet lang daarna viel ook Lonneke Verheul uit met een vervelende enkelblessure (zie foto). Gelukkig was daar de kale prins (zonder wit paard) die Lonneke naar de kant wist te dragen, hetgeen ook de enige actiefoto van de wedstrijd opleverde. Vlak voor rust wist GHL de score te verdubbelen met een prachtige goal. Uit een mooie corner van Kirsten van Asselt kopte Karlijn van Dorp de bal strak in de verre bovenhoek, 2-0!

Met deze ruststand leek de wedstrijd over en met voorzichtig optimisme werd de tweede helft dan ook gestart. Karin Wolswijk nam de keeperspositie over vannacht Michelle Bakker en ook Daisy Streefland zou deze helft invallen. Het voetbal was een stuk rommeliger dan de eerste helft. Ondanks het feit dat DWO wat meer risisco wilde nemen, kwam er niet meer ruimte maar juist minder. Klassiek ‘F-jes’ voetbal was het gevolg. Veel mensen rond de bal, waardoor allerlei klos en klutsballen in het luchtruim kwamen. Waarbij bleek dat DWO over meer fysieke kracht beschikte dan verwacht. Vooral op felheid en duelkracht troefden zij de Groene Hart Ladies geregeld af. Wat DWO nodig had was de aansluitingstreffer. Een misverstand tussen verdediging en achterhoede bleek de basis voor een knullige tegentreffer. Een doorjagende aanvalster van DWO maakte het keepster Karin Wolswijk dusdanig moeilijk dat deze de bal tegen de DWO speelster aanschoot en de carambole die daaruit volgde in de goal verdween, 2-1. GHL zocht naar de derde treffer om de wedstrijd opnieuw op slot te gooien. Esmee Bruggeling, Anne Zuidam en Daisy Streefland kregen daarvoor de nodige kansen, maar de talentvolle keepster van DWO liet zich niet verschalken. Uit een daaropvolgende aanval van DWO verdween de bal na een kluts in ons doel en stond het weer gelijk, 2-2! Vlak voor tijd kwam de Zoetermeerse formatie ook nog op 2-3 omdat de geest bij GHL verdwenen was. Kirsten van Asselt stoomde nog eenmaal majestueus op en omspeelde de ene na de andere tegenstander om uiteindelijk gestuit te worden door de DWO keepster.

Zodoende was de eindstand 2-3 en hadden de Rohda en VVZwammerdam dames een onnodige nederlaag geleden. Deze moest dan maar snel weggespoeld worden, hetgeen een aantal dames met overtuiging deden. De toekomst voor GHL VR2 is nog ongewis, maar daar komen we vast wel uit. 31 oktober staat voor GHL VR1 de competitiewedstrijd tegen SIVEO op het programma. Dan moet het weer strijden en punten pakken gaan worden. Wordt vervolgd!

Tot zover,

De vlaggende reporter