Voorbeschouwing wedstrijd DWO

Zaterdagmiddag 3 oktober heten wij onze gasten van DWO uit Zoetermeer van harte welkom op ons gezellige complex aan de Spoorlaan voor alweer speelronde vijf in onze derde klasse A. Eens een keer geen streekderby dit keer, bijna een zeldzaamheid in deze zeer regionaal getinte klasse. Wel een oude bekende ook, want wat was het niet DWO dat twee seizoenen geleden ons 65-jarig jubileum opluisterde en bereid was de thuiswedstrijd om te draaien in een uitwedstrijd. Klein smetje was toen wel dat de Zoetermeerders uiterst zakelijk met een 0-1 de punten mee terugnamen. Toen werd al duidelijk dat DWO over een uitgebalanceerd elftal beschikte, waarvan het uiterst moeilijk winnen was. Met veruit de minste goals eindigde men samen met SEV en Kagia bovenaan. Het kampioenschap moest nog aan SEV worden gelaten maar via de nacompetitie werd toch promotie naar de tweede klasse bereikt.

De tweede klasse bleek vorig seizoen toch wat te hoog gegrepen, want na een prima start in de eerste periode leverden de tweede en derde periode nog slechts een paar punten op en was degradatie naar de derde klasse een feit. Hierin wordt DWO door menigeen als een van de favorieten gezien, maar tot nu toe is dat nog niet af te lezen aan de stand want met vijf punten bezet DWO een wat tegenvallende negende positie. Opmerkelijk was de forse 5-1 nederlaag bij WDS, maar vorige week werden wel de eerste punten afgesnoept van koploper CVC Reeuwijk met een 1-1 gelijkspel. Vandaag telt eigenlijk alleen een overwinning om de aansluiting met de (sub)top niet te verliezen.

Voor VVZwammerdam geldt hetzelfde, maar dan een treetje lager op de ranglijst, want de twee punten en twaalfde positie zijn teleurstellend te noemen. Na een slechte start van de competitie met een 1-7 nederlaag tegen Rohda’76 volgden gelijke spelen tegen Hazerswoudse Boys en een tiental van vv Koudekerk, waar absoluut meer in had gezeten. Vorige week begon voor Damme de wedstrijd pas na een half uur, maar toen stond er al een 3-0 achterstand op het bord. Deze werd nog teruggebracht tot 3-2 en een penalty leek zelfs de 3-3 te brengen en wellicht nog meer, maar deze werd gemist en de tweede nederlaag van dit seizoen was een feit. We hopen dat Zwammerdam dit keer direct start met voetballen en strijden want dan zou zomaar de eerste overwinning van dit seizoen gevierd kunnen worden en aangesloten worden bij de middenmoot op de ranglijst.

Onder heerlijke omstandigheden kijken we uit naar een spannende en sprankelende voetbalwedstrijd.

Bestuur VVZwammerdam