40plus wint eigen toernooi

Afgelopen vrijdagavond was de organisatie in handen van VVZwammerdam. Voorafgaande aan dit toernooi ging het verhaal dat de Kirsten van Asselt toegevoegd zou worden aan het scheidsrechtersgilde. Maar alles wat wij zagen, geen Kirsten in het rood, maar wie er wel met de fluit rond liepen waren Adri, Piet (wie kent hem niet) en Karel. De algehele leiding was in handen van Wilco Goudriaan.

In verband met ruimte gebrek, aangegeven door supervisor Adri van Jaarsveld, verscheen Damme aan de start met twee teams in plaats van drie. Deze avond werden ook de nieuwe tenueus van een van de Damme teams gepresenteerd. In mijn vorige verslag schreef ik al eens over de Madurodam-tenues waar wij in speelden, dat is makkelijk praten natuurlijk maar dan moet je ook met een oplossing komen. Vandaar dat wij de koppen bij elkaar hebben gestoken en wij ‘op zoek’ zijn gegaan naar een sponsor voor ons team. Er werd al snel besloten dat het de shirts van Celtic moesten worden (groen wit natuurlijk) en Wilfred bood aan deze sponsoren. Zo staat het logo van ZOETEMELK MEDIA SEVICES op onze borst en zijn de shirts genummerd van 40 tot en met 49, jullie zullen wel begrijpen waarom. 😉

Nadat de nieuwe tenues uit de verpakking waren gehaald vertrokken wij met Damme 1 richting het oude kleine kunstgrasveld om onze eerste wedstrijd te spelen tegen een team uit het land van President Obama. Een dag ervoor ingevlogen. Dit team met de naam ‘Bellingham United FC over40’  uit het gelijknamige Bellingham speelde ons van het matje. Dit kan maar zo een reden hebben; namelijk dat wij teveel onder de indruk waren van ons nieuwe tenue. Door onoplettendheid bij ons ging deze wedstrijd met 2-0 verloren.

20150925 01 Bellingham Over40
    De ploeg uit Bellingham die meedeed aan ons toernooi op 25 september 2015

Hierna waren we twee wedstrijden vrij en of dat heeft bijgedragen aan het resultaat van deze avond zal altijd de vraag blijven. Onze 2de wedstrijd speelden we tegen de lange jassen uit Bodegraven en mochten we op het nieuwe kunstgras. Wat een matje is dat zeg! Deze partij werd gewonnen met 2-1 met doelpunten van Inch en Jan. Maar in deze wedstrijd verloren wij Jeroen met een blessure. Nou weet ik dat Bodegraven bekend staat om zijn kazen maar ik wist niet dat er spelers uit dat dorp met een kaasschaaf op zak voetbalden. Jeroen zijn wonden zijn gehecht en hij drinkt nu whisky zonder ijs, daar heeft hij nu zijn voet in liggen.

Volgende tegenstanders waren de mannen uit Ter Aar. Wedstrijd ging in de boeken met een 1-0 overwinning en werd beslist door een doelpunt van Inch. ARC 1 werd onze volgende tegenstander in de poule. Dat werd een zware kluif doordat Jeroen was uitgevallen . Deze wedstrijd kwamen we goed door, ballen tegenhouden was de opdracht want bij winst zouden we in de finale komen. Na een kleine onoplettendheid in onze defensie winst ARC op een voorsprong te komen. Maar met de wetenschap dat een finale op loer lag gooiden we het strijdplan om, we moesten immers (Lex) scoren. Jan en Richard konden er beiden een in drukken zodat een plek in de finale een feit was.

Alphen werd onze tegenstander in deze alles beslissende wedstrijd. De finale werd gespeeld op het nieuwe kunstgrasveld, zodat de teams die al klaar waren deze avond de wedstrijd van achter het glas konden bekijken. Met onze laatste krachten wisten wij een overwinning te behalen, met doelpunten van de twee J”s (Jan en Joop) werd de partij gewonnen met 2-0. Met dit resultaat bleef de beker in Zwammerdam. Na wat consumpties (bier en bitterballen) vertrokken we richting ons mandje omdat er weer een dag vol met voetbal op het programma stond voor de meeste van ons.

20150925 Damme1 Over40

Rest mij nog Wilco te bedanken voor de organisatie en de dames achter de bar voor hun inzet. ‘Bellingham United FC over40’ bedankt voor het sponsoren van een krat bier voor ieder team dat aanwezig was deze avond. En ja, geen Kirsten deze avond, maar Adri, Karel en Piet bedankt voor het leiden van onze wedstrijden .

Groet.

Remko