VR2 wint 1ste competitiewedstrijd

Ook voor VR2 begon vandaag de competitie. En hoe… Om 17.30 vond de aftrap plaats in Capelle tegen SVS. Gelukkig was het nog steeds mooi en zelfs warm weer. De scheidsrechter kwam getooid met jas het veld op, maar besloot deze, op aanraden van zijn dochter, toch maar uit te doen. Daaronder bleek een bijzonder fraai shirt te zitten, waaruit bleek dat deze scheidsrechter een voetballiefhebber was. Karin Wolswijk had een dubbelrol als reservekeepster en coach, later geassisteerd door Patrick Piket, gevierd jeugdtrainer bij SV Donk (een mooie samenwerking tussen wel heel veel clubs) Op doel stond Michelle Bakker, de achterhoede bestond uit Ilonka Waaijer, Christa van der Toorn, Jaimy Overes en Britt van Randeraad. Daarvoor stonden Kim Kleijn, Jessica van ‘t Hoog-Kooij (c) en Jesca de Jong. Voorin stond Manouk Sloothaak in de spits met Kirsten van Asselt en Daisy Streefland op de flanken. Vol goede moed startte de dames van Rohda en Zwammerdam aan de wedstrijd.

De eerste tien minuten waren duidelijk voor de Groene Hart Ladies. Er werd lekker gecombineerd en het was wachten op de goal. Daisy Streefland was een paar keer dichtbij en het regende corners. Net als bij VR1 was hier goed op getraind en leverde deze veel gevaar op. Toch zakte het spel wat terug. Uit de eerste de beste aanval van SVS wisten de dames uit Capelle gelijk te scoren. 1-0. Een domper waarvan GHL niet gelijk wist te herstellen. Het niveau daalde en de wedstrijd verzandde in rommelig spel. Toen de Groene Hart Ladies zich weer wisten te herpakken volgde ook de gelijkmaker. Uit een mooi aanval over de zijkant wist Kirsten van Asselt de bal mooi voor te geven en rondde Daisy Streefland koel af, 1-1! Het duurde nog een geruime tijd voordat deze stand ook de ruststand zou zijn. De scheidsrechter was, zoals gezegd, een voetballiefhebber en floot na 55 minuten voor de thee.

In de rust wachtte GHL een aangename verrassing. Gezien het late tijdstip van voetballen bood gastclub SVS een maaltijd aan voor na afloop. Patat en snacks konden worden besteld. Waarvoor nog hartelijk dank. Dit warme vooruitzicht bood perspectief voor de tweede helft. Helaas was het voetbal niet altijd even goed, maar dan is er altijd nog het resultaat.men daarvoor hadden de Groene Hart Ladies nog een doelpunt nodig. Inmiddels waren Frouk Verburg, Martine Koole, Karlijn van Dorp en Nicky Donker ingevallen om dat resultaat te gaan behalen. Kansen waren er voldoende, alhoewel ook SVS via de counter het nodige gevaar wist te stichten. Jesca de Jong was dichtbij met een kopbal. Daisy Streefland schoot uit een halve omhaal op de paal, maar de bal wilde er niet in. Jessica van ‘t Hoog-Kooij probeerde de verdediging te doorbreken met mooie solo’s en Martine Koole probeerde haar Messi acties eveneens uit te voeren, maar beiden wisten het net niet te vinden. Uiteindelijk was het Daisy Streefland a.k.a. Lady Blabla die haar tweede goal wist te maken na een mooie aanval, 1-2. Ook nu weer liet de scheidsrechter lang door voetballen. Rond 19.30 werd er afgefloten en konden de Groene Hart Ladies de drie punten bijschrijven.

Een zwaar bevochten overwinning met een fijne nasmaak. Patatje joppiesaus en kipcorntjes, frikandellen stonden de dames dampend op te wachten toen zij onder de douche vandaan kwamen. Volgende week hebben de dames van SVO GHL VR2 rust. Maar over twee weken mogen zij weer aan de slag. Hopelijk krijgt de eerste overwinning dan een passend vervolg met een nieuwe driepunter.

De dubbelvlaggende reporter