40plus met deelname uit USA

Komende vrijdag is het 40plus-toernooi weer bij VVZwammerdam te gast. Als speciale gast is er een Amerikaans team uit Bellingham uit de buurt van Seattle. Onze speciale gasten verblijven 10 dagen in Nederland. Met deze club heeft VVZwammerdam sinds drie jaar nauwe contacten. Drie van onze spelers gingen ruim een maand naar de VS om daar stage te lopen: Nick van den Berg, Thom de Bruin en Reijer Peters in 2013. Twee spelers van Bellingham kwamen hierheen: Brendan  en Sean. Het vervolg kwam er met Tyler Hughes die inmiddels twee stages bij ADO heeft gelopen. Tussendoor ook nog diverse kleine uitwisselingen.

Nu is het zover dat Bellingham United FC over40 ons bezoekt. Dit team gaat niet alleen het toernooi bij ons meespelen, maar ook Ajax en Feyenoord bezoeken. Op zaterdag 3 oktober spelen zij een voorwedstrijd van ons eerste, dat dan tegen DWO speelt, tegen onze 40plus. De overige deelnemers aan ons toernooi op vrijdag a.s. zijn: ARC, Alphense Boys, Alphen,, TAVV, Floreant en Rohda’76. In totaal 10 teams. Omdat we totaal zijn voorzien van kunstgras gaat het toernooi zeker door, begeleid door 5 van onze scheidsrechters, van wie Kirsten van Asselt (VR1) debuteert. Het toernooi staat onder leiding van Wilco Goudriaan.

20150923 Nick Reijer-Thom BUFC-2013
                                Onze jongens op 26 juli 2013 in Bellingham