Voorbeschouwing wedstrijd tegen vv Koudekerk

Vandaag heten wij onze gasten van vv Koudekerk uit het gelijknamige dorp aan de Rijn van harte welkom op ons prachtig vernieuwde complex voor de derde competitiewedstrijd van het seizoen 2015-2016. Derde wedstrijd en meteen ook de derde derby na de eerdere wedstrijden tegen Rohda’76 en Hazerswoudse Boys, de KNVB is er uitstekend in geslaagd alle derdeklassers uit de regio onder te brengen in 3A. Gelet op de weersomstandigheden is het nog even afwachten of de wedstrijd op het prima hoofdveld of het prachtige nieuwe kunstgrasveld gespeeld gaat worden, maar gespeeld worden gaat er zeker. Erg goed voor de club dat we dat vanaf dit seizoen kunnen zeggen.

Tot nu toe valt er nog weinig te zeggen over de krachtsverhoudingen in deze klasse, want alleen CVC Reeuwijk heeft zijn twee wedstrijden gewonnen en er is geen enkele ploeg meer zonder punten. Ook de degradant uit de tweede klasse en door kenners als licht favoriet bestempelde DWO kan nog niet imponeren en kreeg vorige week zelfs een dikke nederlaag van 5-1 te verwerken tegen WDS. Ook de tegenstander van vandaag, Koudekerk, wordt als kanshebber op een hoge notering gezien. Vorig seizoen immers werd lang meegedaan om de titel en reikte men in de nacompetitie tot de finale, waarin Soccer Boys net een maatje te groot bleek. Met een aantal gerichte versterkingen is een topnotering dan natuurlijk helemaal geen rare gedachte. De resultaten tot nu toe voldoen echter nog niet aan deze verwachtingen, want in de beker reikte men in de poule niet verder dan een derde plek na een overwinning, gelijkspel en nederlaag. In de competitie werd in de openingswedstrijd nipt gewonnen van een tiental NSV’ers maar vorige week bleek CVC met 2-4 een maatje te groot.

VVZwammerdam is wel door in de beker, maar erg overtuigend was het allemaal nog niet echt. Bij vlagen werd er heel aardig voetbal op de mat gelegd, maar er waren ook perioden dat de tegenstander erg veel vrijheid kreeg om te voetballen en tot kansen te komen. De eerste thuiswedstrijd bevestigde dat beeld en Rohda wist wel raad met de geboden ruimte met een dikke 1-7 nederlaag als gevolg. Vorige week tegen Hazerswoudse Boys wist Damme zich redelijk te herstellen maar vergat zichzelf te belonen door een aantal mooie kansen niet te benutten, waardoor men bleef steken op een 1-1 gelijkspel. Na een nederlaag en een gelijkspel dus vandaag hoog tijd voor een overwinning.

Onder hopelijk het genot van een lekker najaarszonnetje en met veel toeschouwers langs de lijn hopen we te gaan genieten van een heerlijke derby.

Bestuur VVZwammerdam