De dolende reporter

Het was mij de eer gegund om afgelopen woensdag eens het 4e elftal te fluiten en wel om de beker tegen Rohda’76 6 met in het achterhoofd de afstraffing van het 1ste 1-7 gingen de mannen van het 4e getergd de wei in …. wei????? Nee natuurlijk geen wei maar de plastic mat. Nou beste lezers, met passie en een niet te verzagen inzet kan je ook een wedstrijd winnen en dit is nou waar ik zo van hou! Mouwen opstropen en gaan als de brandweer naar een brandje. Onder leiding van een onophoudelijk vechtmachine JVD of te wel Jan van Dorp junior, … dat is echt een zoon van senior . Hetzelfde als de oudere versie. Niemand ontziende, ook zich zelf niet. Dat 4e is een mix van zwoegers en wat meer technische spelers.

20150911 knvb-fair-play

Het begin was een gelijk opgaande strijd met Rohda wat gevaarlijker. Maar op eens een aanval over links ingezet door Wouter Kinds. Bracht een bal die onhoudbaar werd benut door ja wist ik het maar? Het was wel 1-0. Er kwamen nog wat kansen voor het 4e door snelle opgezette aanvallen al weer door zwoeger JVD junior, maar die werden helaas niet benut. Wel kwam Rohda langszij door een frommel goal, wat voort kwam uit zwak ingrijpen van de backs van VVZwammerdam. Zo brak de rust aan en konden beide coaches hun manschappen toe spreken voor deel II.

Die van VVZwammerdam had het beter gedaan dan zijn collega want als een stel koeien die voor het eerst weer de wei in gaan ging Damme 4 tekeer. De een na andere aanval ging richting het Rohda-doel, maar geen goals, af en toe wel mooie schoten,  maar die gingen net naast of over zelfs presteerde een damse speler om de bal snoei hard over het doel te schieten ,mis dus maar wel bleef de bal boven in een achter het doel staande boom, hangen en die hangt er nu nog denk ik.maar een kwartier voor het einde was het toch raak. na.veel ballen op bassie het was dan ook wel alle ballen op bassie.kwam de bal plotseling voor een dams been. dus 2-1, wel probeerde rohda, van alles om naast Damme te komen maar door een toonloze inzet, af en toe op het randje. maar ja dat mag ik wel.ook rohda kleunde er lekker in maar het vierde gaf geen krimp,en zo won zwammerdam 4 hun eerste beker wedstrijd, en was de schande van 1ste een klein beetje weggepoets.

Dit was een heerlijke pot voetbal om te fluiten geen ingewikkelde combinaties, heerlijk hard, maar fair knokwerk om elke bal en zo zie je maar weer met passie en een toonloze inzet kom je er ook! Dat bewezen de mannen van VVZwammerdam 4. Op deze lekkere woensdagavond, hopelijk komen er wat meer verslagen van de lagere Damse elftallen in dit fraaie VVZ-blad. Want deze zwoegers en andere teams verdienen het ook om eens in de belangstelling te staan. Ze zijn tenslotte ook spelers van de meer dan een vereniging, met de naam VVZWAMMERDAM …………………… uit dat fraaie dorpje aan de Limes.

Uw dolende reporter Charley,