Voorbeschouwing wedstrijd tegen Rohda’76

Zaterdag heten wij onze gasten van Rohda’76 uit ons buurdorp Bodegraven van harte welkom op ons prachtig vernieuwde complex voor de openingswedstrijd van het seizoen 2015-2016. Wat een prachtig affiche heeft de KNVB op de agenda gezet voor de opening van ons gloednieuwe kunstgrasveld 2, waar deze zomer met man en macht aan gewerkt is. Het resultaat mag er zijn want het veld ligt er prachtig bij en geeft de club eindelijk de capaciteit die we al zo lang nodig hebben. Op moment van schrijven (vrijdagmiddag) is het niet ondenkbaar dat VVZwammerdam 1 – Rohda’76 1 op het nieuwe kunstgras gespeeld gaat worden omdat het hoofdveld zomaar afgekeurd kan worden vanwege de vele regenval. Vorig seizoen betekende dit nog een zaterdag zonder voetbal op ons complex, maar in de nieuwe situatie kunnen er toch een behoorlijk aantal wedstrijden doorgang vinden.

“Nieuw seizoen, nieuwe kansen” hoor en lees je bij alle clubs aan de vooravond van een nieuwe competitie, waarin ze zonder uitzondering behoorlijk positief zijn over de kansen. Voor VVZwammerdam betekent dit een nieuwe kans om weer een stapje te zetten in de ontwikkeling als ploeg, resulterend in dichter toekruipen naar de topploegen en deelname aan de nacompetitie voor promotie. Nieuwe kans ook om de wisselvalligheid eruit te krijgen, want tegen de betere ploegen is gebleken dat VVZ prima mee kan komen, maar tegen de mindere ploegen werd nog wel eens tegen een zeperd aangelopen.

Rohda’76 daarentegen krijgt een nieuwe kans in de 3e klasse, want na de vrij onverwachte degradatie in 2014 zijn ze weer terug op het niveau waar ze toch wel thuis horen. De promotie kwam niet zonder slag of stoot tot stand, want na een aarzelende start in de 4e klasse zorgde een prima eindsprint voor een derde plek in de eindrangschikking en deelname aan de nacompetitie. Hierin werd Woubrugge na een prima wedstrijd met 0-2 verslagen en Maens met wat kunst en vliegwerk op 1-1 gehouden en was de promotie een feit.

Op basis van de bekerwedstrijden in dit seizoen is lastig te voorspellen waar beide ploegen staan en hoe de kansenverhouding vandaag ligt. Zwammerdam is dan wel door in de KNVB-beker, maar de wedstrijden (5-3 nederlaag tegen Altior, 3-1overwinning tegen Bodegraven en 0-3 bij Siveo) lieten nog wel ruimte voor verbetering zien. Rohda kan ook niet geheel tevreden zijn over de resultaten in de beker, getuige de kansloze 3-0 nederlaag tegen Alphen, een prima 2-2 tegen Esto en de moeizame 1-0 overwinning tegen vierdeklasser Linschoten.

In hopelijk droge omstandigheden gaan we zaterdagmiddag voor een spetterende (letterlijk en figuurlijk) opening van dit seizoen en het nieuwe kunstgrasveld! Zorg dat je er om 14.15 uur bent.

20150904 regen paraplu