40+ te gast bij Alphense Boys

Vrijdagavond 28 augustus waren wij met de Damme 40-plussers te gast bij Alphense Boys. Damme stond met drie teams aan de start van een nieuw 40plus “seizoen”. Na de vakantie is het weerzien van de mannen weer iets om naar uit te kijken, en ook goed om te zien dat iedereen zijn eet en drink gewoontes in de vakantie binnen de perken heeft weten te houden. Althans dat dachten wij.

Damme 1, waarvan ik deel uitmaakte, kreeg een set tenue”s uitgereikt waar wij deze avond onze wedstrijden in mochten spelen.
Nu is ook bij mij het bericht binnen gekomen dat Zwammerdam en Rohda’76 een samenwerkingsverband zijn aangegaan w.b.t. het vrouwenvoetbal. Wat mij niet bekend was is het samenwerkingsverband met FC Madurodam. Jonge wat was dat schrikken, maar toen Wilfred (een speler met een gemiddelde omvang) zijn shirtje pastte leek het wel een naveltruitje. (red. het gemeentelijk beleid is gericht op een meer gezonde leefstijl bij sportverenigingen (meer bewegen, gezonder eten, minder drinken, stoppen met roken), …. grotere shirtjes mogen wij derhalve niet meer verstrekken, sorry).

20150830 XXXL

Maar goed, ff snel twee shirtjes bij Adri geleend en wij konden met de warming-up beginnen. Damme 1 speelde in een poule met ARC, Alphen, Zwammerdam 3 en Alphia.

• Tegenover ons stond in de eerste party ARC 1 (klink heftiger dan dat het lijkt). Na wat plaagstootjes van ARC kwam de topfitte Jan een op een met de keeper en zette de 1-0 op het scorebord. Wilfred, ook bekend als Wally, maakte met een vieze punter ons tweede doelpunt en Joop prikte even hierna de derde voor Damme binnen.
  • Tweede wedstrijd was Alphen 1 onze tegenstander, en deze wedstrijd ging met de bekende brilstand in de boeken.Dat Wally last heeft van nachtblindheid is geen geheim, maar Wally heeft hierin een maatje gevonden. Joop ziet bij invallende schemer ook het doel niet meer op de juiste plaats staan, dus hebben we Paul Bahlman gebeld met de vraag of de verlichting aan mocht.
  • Derde partij was tegen Alphia. Hier kan ik niet meer over zeggen dan dat wij hier kansloos van verloren, en Henkie drie keer moest vissen.
  • Bij de 40-plus groep heeft zich een groep nomaden aangemeld die onder de naam van Damme 40plus hun wedstrijden gaan spelen. Heren, van harte welkom, en draag met trots onze groen witte kleuren. Dit team, wat speelde onder de naam Damme 3, was onze volgende tegenstander. Hiervan verloren wij met 2-0, en als enige excuus daarvoor kan ik aanvoeren dat wij geen mogelijkheid hadden om te wisselen. Zoals wij van Adri doorkregen waren Jan en Louis deze avond wel aangemeld, maar niet verschenen.
  • Na een lange pauze speelden wij onze laatste party tegen een gastteam uit Oegstgeest met de naam ASC. Deze wedstijd haalden we ons oude strijdplan uit de kast. Met Sjoerd, Jan en Joop in de aanvalslinie kregen we veel mogelijkheden tot scoren. Ari , Wally en Remko vormden een buffer voor keeper Henkie.(zouden we aan het einde van het seizoen weer een afscheidswedstrijd hebben Henk?) Zoals hierboven al doet vermoeden wonnen we deze wedstrijd met maar liefst 4-0. Met drie doelpunten van Joop (veldverlichting aan) en een van Jan sloten we het potje af met een goed gevoel.

In de kleedkamer hebben we de shirts van ons lichaam gepeld en vertrokken we voor de after-party richting kantine. Voor de volgende 40plus meeting hopen we dat wij onze nieuwe tenue”s kunnen tonen. Deze laten we op maat maken bij een fabrikant van voortenten.

Mensen, lees sommige citaten met een knipoog. Graag zie ik jullie volgende week zaterdag (5 september) bij de officiele opening van het nieuwe kunstgrasveld.

Tot dan.

Met vriendelijke groet,