VVZwammerdam sleept punt weg uit Leiden

In de laatste minuut keek keeper Ferry van Asselt de bal nog uitstekend op de paal en daardoor bleef het uiteindelijk 3-3 en bleef VVZwammerdam na de winterstop ongeslagen. Het was een wedstrijd tussen hoop en angst.

Rick Hijdra, nu geposteerd als linksbuiten, schoot al na twee minuten binnen (hoop). Maar na 25 minuten was het alweer 2-1 (angst). Het spel was van beide kanten niet best, maar het zompige en hobbelige veld was een goed excuus. Partijen hielden elkaar goed in evenwicht, de gelevensgevaarlijke aanvallers van Leiden bezorgden echter de verdediging van Damme letterlijk en figuurlijk handenvol werk. Vlak voor rust maakte weer Rick Hijdra 2-2 (hoop). Hij verschalkte slim de keeper, die lelijk door zijn achterhoede in de steek werd gelaten.

20130209 MaartenvanRiessen
Maarten van Riessen schiet VVZwammerdam naar 2-3

Na rust (55ste minuut) schoof Maarten van Riessen (foto) bij de tweede paal naar binnen en stonden we toch pardoes weer met 2-3 voor (hoop). Een kanonskogel, een directe vrije trap van Leiden, ging strak langs de muur en onze keeper hoorde alleen de bal maar fluiten: 3-3 (angst). Het laatste kwartier was voor beide supportersgroepen billenknijpen. VVZwammerdam had de meeste aanvallende aspiraties, maar de aalvlugge Leidse aanvallers schoten nog wel even twee keer op de paal (angst). Uiteindelijk kon iederereen wel leven met de puntendeling.

Volgende week zaterdag wacht de inhaalwedstrijd in en tegen het hoger geklasseerde Oestgeest. We hunkeren naar drie punten, maar ongeslagen blijven na de winterstop, is natuurlijk niet verkeerd.

20130209 ThijsJongejan
Thijs Jongejan (9) maakte gelukkig weer zijn rentree in het 1e