Laatste 40+ bij Floreant

Afgelopen vrijdag was het dan zover, het laatste 40+ seizoen van dit seizoen. De gastheren uit Boskoop konden rekenen op teams van ARC, Floreant, Alphense Boys, Alphen Alphia en VVZwammerdam. De negen ploegen werden verdeeld in drie poules.

20150621 knudde-tikkie-terug-jaap

Wij verzamelden om 18.30 uur in de kantine waar we 40-plusser Jeroen de Visser hebben toegevoegd aan ons elitekorps. Jeroen heeft de smaak na de afscheidswedstrijd van Henkie weer te pakken en zijn gezin weet ook weer dat pappa graag wil voetballen.

Damme 1 bestond uit:

• Henkie, nu officieel lid van het 40 plus, verdedigde het doel.
  • Verdediging: Arie (zonder handschoenen deze keer)Remko (nog niet helemaal hersteld van afscheidswedstrijd), Jeroen aan de rechterkant.
  • Middenveld: Robber Swart (droeg voor deze gelegenheid corrigerend ondergoed), Joop (ook niet helemaal fit).
  • Jan Bal in de spits (helemaal fit en messscherp) en Sjoerd aan de rechterkant.

Eerste wedstrijd speelden we tegen ARC 2 Deze partij werd door ons gewonnen met doelpunten van ‘De 2J’s’ namelijk Joop en Jan. Tweede partij ontmoetten we Alphense Boys. Hier konden we geen potten breken en verloren deze wedstrijd met 0-1. Opmerkelijk was hierbij een verdedigende actie van Arie Vonk. Geen risico willen nemen nam Arie wat letterlijk op. Hij schoot de bal met een verschrikkelijke snelheid over de achterlijn, waarna de bal aan de overkant van de provinciale weg bij ‘De gouden Wok’ in de soep belandde.

Vervolgens speelden we tegen Floreant, waar het hoogtepunt een vrije trap van Robbert Swart was. De bal werd door Robbert op een meter of 15 van het doel van Floreant neergelegd. Hij maakte zich klaar voor een aanloop maar tijdens zijn aanloop kreeg Robbert wat last van zijn knellende broekje waardoor hij uit balans de bal meters hoog over schoot. Einduitslag 1-1 met doelpunt van Joop.

Alinea 6: De wedstrijd daarna troffen we Damme 2 met spelers: Adrie, Jaap K., Jaap P., Hans, Louis, Johan, Arno, Ron en Patrick. Vanaf de aftrap wist Jan de keeper van Damme 2 (Adrie) te verschalken zodoende kwam de 1-0 op het bord. Na wat gepruts van Damme 1 werd Adrie voor de tweede keer gepasseerd en deze keer was het weer Jan die raak schoot. Toen gepruts, geknoei werd bij Damme 1 kon Damme 2 de stand op 2-1 zetten.

Na afloop trokken wij ons terug in kleedkamer 5 waar er tijdens de nabespreking veel werd gedicussieerd. Alle hulpmiddelen zoals braces en verbandjes werden verwijderd. Toen had iedereen zin in een warme douche maar kwamen we van de “KOUDE KERMIS” thuis. Het water had de temperatuur van het bier dat we na aflopen hebben gedronken. Met name Jeroen kon het koude water niet verdragen en kreeg kram tijdens het aantrekken van zijn sokken. Toen ik hem de volgende dag een app stuurde met de vraag hoe het ging kreeg ik de volgende reactie ‘Ben niet verder gekomen dan de eerste verdieping en in de foetushouding in slaap gevallen’. Jeroen gaf nog aan even na te willen denken of hij definitief mee gaat spelen met 40plus. Hij heeft moeite met het niveau, hij is namelijk een hoger level gewend!!

Verder wil ik nog vermelden dat Louis van Damme 2 alweer een prachtig doelpunt scoorde tegen Floreant. Precies zoals ik het doelpunt tijdens veteranen toernooi bij Alphia omschreef . Meter of 20 vanaf het doel, bal valt uit de lucht en Louis neemt hem in een keer op de slof. Voor de keeper is geestelijke bijstand aangevraagd.

Tevens wat dit helaas het laatste optreden van Johan Stoter. Johan gaat zijn schoenen aan de wilgen hangen omdat hij kampt met lichamelijke ongemakken. Verder wil ik iedereen een fijne vakantie toewensen en kijken wij uit naar de de volgende jaargang 40plus. Kunnen we mooi het nieuwe kunstgrasveld inwijden.

Remko Kroon

NB1: Uitslag wedstrijd Damme 1 -Damme 2 werd met een 1-1 afgesloten. Wat had ik graag jullie gezichten gezien en opmerkingen gehoord tijdens het lezen van alinea zes;
NB2: websiteredactie weet niet precies de eindstand van het toernooi, … maar die volgt vast nog wel in de nastoot ergens hieronder.