Afscheidswedstrijd Henk v.d. Louw jr

Afgelopen zaterdag was het dan zover, Henk heeft besloten met competitievoetbal te gaan stoppen.
Na jaren het doel van Zwammerdam 1 te hebben verdedigd heeft Henk besloten een punt te zetten met zijn actieve keeperscarrière. Maar dit wilden wij als oud-Dammenaren niet ongemerkt voorbij laten gaan. Er werd aan Henk een lijst met spelers gevraagd met wie hij door de jaren heen het mooiste spel van de wereld  gespeeld heeft. Niet alleen aan spelers werd gedacht, een complete staf met trainer, grensrechter en verzorger werd uit de mottenballen getrokken. Als tegenstander wilde Henk graag spelen tegen een team van AVV Alphen. Hier heeft hij ook een aantal jaren het doel verdedigd en daar voetballen nu zijn kinderen.

20150606 henk vd louw

In dit team speelden ook zijn zwager John Vink en Gerben Van der Neut mee. Zij maakten destijds ook de overstap van Zwammerdam naar de club met het mooiste shirt van Nederland. Henk had de volgende namen opgegeven.

De begeleiding was in handen van trainer Rob Romijn die verdeeld over twee periodes bij Zwammerdam al eens eerder met de meesten van ons had gewerkt. De verzorging lag deze middag in (de grote) handen van Fred Klomp, die meer dan 20 jaar onze spieren heeft losgegooid. Scheidsrechter voor deze gelegenheid was Henk van der Louw sr die dit weer op een goede manier invulde. De vlag werd bediend door oud grensjager van Zwammerdam 1, Jan Niesing.

De wedstrijdselectie:
Keeper Arie Vonk

De verdediging:
Raymond Reedijk, Remko Kroon, Robert Swart, Wilfred Geerlof, Jeroen de Visser en Thijs ‘t Hart.

Het middenveld:
Wim Hoogendoorn, Jaco Hunink, René van Veen, Joop van de Bos

De voorhoede:
Jan Bal, Jaco Geerlof en Arjan Vis.

Het was een prachtige dag om weer eens een potje te voetballen met deze oud strijders.
We speelden op veld 1. Dit was een voorwaarde waar wij aan moesten voldoen om Raymond Reedijk vanuit Manilla naar Nederland te laten komen. De wedstrijd ging gelijk op. Na wat plaagstootjes over en weer vond de kleinzoon van een van de oprichters van onze club het welletjes. Jaco Hunink verliet een moment zijn stelling op het middenveld en kon netjes de 1-0 intikken. Dit hielden wij vol tot aan de rust en deze pauze werd gebruikt door trainer Rob Romijn om weer even de puntjes op de i te zetten. De tweede helft, waarbij Henk het doel van Damme ging verdedigen, verliep zoals de eerste helft eindigde, beetje tikkie takkie voetbal. Maar om Henk echt met een goed gevoel van het veld te laten stappen kopte René (baby) van Veen in de 47ste minuut de 2-0 binnen. Arjan Vis(stick) wilde zijn moeder Annie op een doelpunt trakteren en scoorde in de 61ste minuut de 3-0.

Na afloop van deze wedstrijd werd Henk bedankt door de voorzitter voor zijn bewezen diensten. Ook aanvoerder van Zwammerdam 1 Lars Kremer had nog een presentje namens de selectie voor Henk.

Daarna was het tijd voor bitterballen en bier. Ook verhalen uit de oude doos kwamen hierbij weer boven borrelen.
Kortom een geslaagde middag en is Damme 40+ weer een keeper rijker en zal er doorgeselecteerd moeten worden.

Ik wil ook van de gelegenheid gebruik maken om de supporters die deze middag aanwezig waren te bedanken voor hun support , super!!! Derek en Joep enorm bedankt dat jullie de bar en de keuken wilden bemannen.

Met vriendelijke sportgroet
Remko Kroon