Veteranen-toernooi bij vv Alphia

Afgelopen vrijdag waren we te gast bij het veteranen toernooi van vv Alphia. Volgende verenigingen waren hierbij aanwezig: Alphia, ARC, Alphense Boys, Alphen, Floreant, TAVV en Zwammerdam. Het team van Zwammerdam bestond uit spelers vanuit Damme 40+. Arie had deze avond de keeperstrui om zijn schouders hangen, Jan(v.Dorp), Remko, Rinus, Wilfred, Joran vormden de defensie. Joop, Richard, Arno en Sjoerd het middenveld. Jan (Bal) , Louis en René de voorhoede.

Tijdens onze warming-up werd weer duidelijk hoe groot een voetbalveld eigenlijk wel niet is. Zoals hiervoor al aangegeven spelen wij al een aantal jaar op een half veld onze 7×7 wedestrijden. Dus de spiertjes goed opwarmen was geen overbodige luxe.

Eerste wedstrijd stond Floreant op het programma. Dit team was uiterst gemotiveerd en topfit. Wij waren wat zoekende op dit grote veld maar konden de doelpogingen van de “bomenrukkers” met kunst en vliegwerk afstoppen, mede door een erg goed keepende Arie. Na een snelle omschakeling van onze kant konden wij via Jan (Bal) de 1-0 in de boeken laten zetten.

De tweede wedstrijd stond ARC ons al op te wachten. Door goed samenspel van de rood-zwarten liepen wij van het kastje naar de muur en was een overwinning een grote opgave. Arie stond als een kasteelheer voor zijn burcht en liet niemand toe in zijn doelgebied. Nadat de eerste ARC stormen wat afnamen kreeg Jan (Bal) een steekpass van Jan (v. Dorp) en slalomde door de verdediging en scoorde de 1-0. Hierna gingen de koppies omlaag bij de ARC-mannen en stelde Jan (Bal) onze tuinbouwer Louis in staat om de trekker over te halen. Jan (Bal) trok de bal strak voor en Louis schoot de bal vanaf 35 meter keihard en strak in de kruising. Enorm was de reactie van onze tegenstander en de handen gingen op elkaar.

Doordat wij met twee gespeelde wedstrijden de maximale winst wisten binnen te halen gingen bij de andere verenigingen de alarmbellen rinkelen. Overal op het Alphia-terrein werd er over gesproken en nagedacht hoe de rest ons af kon stoppen. Er werden telefoontjes gepleegd en spelers opgeroepen waarvan onze nestor (ouder- wijs en verstandig) Rinus de vader had kunnen zijn. Mede hierdoor moesten wij op onze tenen lopen en vielen onze strijders bij bosjes. Joran, Rene en Jan (Bal) moesten de strijd staken en hierdoor speelden de de overige wedstrijden met 10 man maar gelukkig hadden we vlagger. René nog die de regen trotseerde vanaf de zijlijn.

De laatste wedstrijden werden dan ook kansloos verloren en eindigden wij op een verdienstelijke vijfde plaats. Het leverde ons een mooie bokaal op maar dit was niet het hoogtepunt van de avond. Dat was namelijk de uitverkiezing van het mooiste doelpunt van de avond. Deze prijs kreeg Louis Kroft uitgereikt door de organisator van dit toernooi. Na afloop werden we getrakteerd op muziek van Rockband One x One waarbij de trainer van Damme1 (Rob de Lange) de drums bediende.

20150531 coverband onexone robdelange

Rest mij nog de organisatie van dit toernooi te bedanken en hoop ik jullie zaterdag 6 juni bij Zwammerdam weer te ontmoeten. Doel van deze middag is op een mooie manier afscheid nemen van Henk v/d Louw die gaat stoppen met competitie-voetbal. Er gaat deze middag een team van Dammenaren spelen tegen een team van AVV Alphen waar Henk(ie) ook onder contract heeft gestaan. Aanvang wedstrijd 14.30 uur aan de Spoorlaan.

Tot zaterdag, Remko Kroon