Vrouwenteam verslaat CVC Reeuwijk

De vrouwencompetitie begint weer helemaal opnieuw. Het linker- en het rechterrijtje van voor de winterstop is gesplitst. De Zwammerdam-Aarlanderveen-Combinatie (ZAC) stond in het linkerrijtje en speelt nu een soort play-offs tegen BVCB, CVC Reeuwijk, Nieuwkoop, SVS en Zevenhoven in de tweede helft van de competitie. De eerste wedstrijd was zaterdag 2 februari tegen CVC in Reeuwijk. Het werd een zwaar bevochten 1-2 overwinning.

Lang zag het naar uit dat de wedstrijd zou worden afgelast, maar het was een prachtige zaterdag met een zonnetje en uit de wind was het zelfs lekker weer. In de bekende 4-4-2 opstelling met Veerle in de goal ging het team van start. Na 6 minuten kwamen we al met 1-0 achter, maar voorstopster (!!) Karlijn van Dorp profiteerde na 10 minuten van een vreselijk misverstand in de achterhoede van CVC en zo kwamen we weer snel op 1-1. Tegen de wind in kon ZAC toch een veldoverwicht krijgen, maar het duurde tot vlak voor rust voordat we 1-2 konden aantekenen door een mooie schuiver van rechterspits Anne Zuidam.
Na rust dachten we met de wind mee CVC wel even definitef op de knieen te krijgen. Maar we konden net als voor de rust niet in ons verzorgde spel komen. Misschien lag het aan het veld, de winterstop, de wind of gewoon de vorm van de dag. Het lukte gewoon niet, maar gaande weg werd duidelijk dat we nog maar zo de voorsprong zouden kunnen verspelen door de gevaarlijke counters van CVC. Het werd hard vechten om de punten, zelfs Fleur Olsthoorn viel uit met kramp. Uiteindelijk kon ZAC opgelucht adem halen en hebben we de eerste overwinning van het jaar te pakken. De wedstrijd volgende week tegen SVS is op hun verzoek uitgesteld (carnaval?).

20130202 Vrouwen steunen BUFC
Onze ‘girls’ kwamen ‘s middags speciaal Brendan & Sean aanmoedigen