40-plus op bezoek bij Alphia

Doordat er een aantal spelers een wedstrijd ging bekijken bij Sparta in het mooie Rotterdam waren wij als VVZwammerdam met een team van de partij. Wilfred was afwezig door zijn drukke werkzaamheden, Jan Bal was in Zeist en zat daar in de schoolbanken voor zijn felbegeerde trainersdiploma. Teamleden van deze avond waren: Joop v/d Bos, Rinus de Keijzer, Rene van Veen, Johan Stoter, Jaap Koster, Arie Vonk, Jordan Oostdam, Sjoerd Boot, Adri van Jaarsveld en Remko Kroon (uw verslaggever).

20150513 veteranen

We speelden onze wedstrijden in poule B met als tegenstanders: Alphen 2, TAVV, ARC 1, Alphia 2. De eerste wedstrijd stond Alphen 2 op het programma. Door ijzersterk verdedigingswerk van o.a. Jaap Koster en Arie Vonk konden de Alphenaren maar een keer scoren bij de enorm goed keepende Adri van Jaarsveld. Sjoerd en Jordan, jongens met explosieviteit, scoorden allebei een fraai doelpunt zodat deze wedstrijd ons drie punten opleverde.

Tweede potje was Alphia 2 onze tegenstander. Hier hadden we onszelf moeten belonen met een doelpunt maar keeper van Alphia stond een aantal keren goed opgesteld. Mede daardoor eindigde deze pot in de brilstand: 0-0

Voor de volgende wedstrijd stonden de mannen van ARC 1 tegenover ons. Het spel golfde over en weer en er leek geen vuiltje aan de lucht totdat we een corner tegen kregen. Bij deze corner, die als een ” Van Jaarsveldje” de boeken in zal gaan , zat Adri er volledig naast. Onze tweede keeper Arie Vonk liet dit ook nog even weten met de tekst :Duik dan in ieder geval, staat leuk voor de foto”. Deze klap kwamen wij niet meer te boven. We verloren deze wedstrijd terecht met 3-1 waarbij Sjoerd onze eer redde.

TAVV was onze laatste tegenstander in de groepsfase. Door een communicatie fout bij TAVV tussen de keeper en verdediger kon Arie makkelijk de 1-0 intikken. Rene en Sjoerd waren ook nog trefzeker zodat we deze pot met 3-0 wonnen. Hierdoor had Sjoerd met drie treffers een belangrijk aandeel in de tweede plaats in de poule. Wel een goed coachmoment van Joop die Sjoerd even vertelde meer over de bal heen te kijken.

Na deze groepsfase liet de speeker weten dat wij als Dammers voor de derde en vierde plaats moesten spelen tegen team Alphense Boys. Deze wedstrijd werd gespeeld op het hoofdveld waar het dringen was voor de supporters om een plek te bemachtigen. Een zinderde wedstrijd die zijn weerga niet kende volgde. Zonder Jaap die de druk niet meer aan kon was het in de verdediging een strijd van leven of dood. Johan probeerde met een hakje de keeper AB te verschalken maar deze stond goed opgesteld. Adri die de klap tegen ARC weer te boven was keepte weer als een oude God. Dit was mede de verdienste van Arie Vonk (ooit keeperstrainer en mentalcoach bij VVZwammerdam) Wedstrijd tegen AB eindigde zoals hij begon. Eindresultaat een mooie gedeelde derde plaats.ARC 1 en ARC 2 stonden in de finale zodat de beker mee ging naar Sportpark Zeegersloot.

• 29 mei proberen we bij het veteranentoernooi van Alphia aanwezig te zijn. Dit gaan we spelen op een groot veld. Joop heeft hiervoor de regie in handen gekregen en heeft al veel spelers benaderd
  • 19 juni spelen we het laatste 40-plus toernooi bij de bomenrukkers uit Boskoop.

Daarna gaan de schoenen weer in de kast.