B1 kampioen 2014/2015

Voor de tweede keer op rij is het VVZwammerdam B1 gelukt om kampioen te worden. Was dit vorig seizoen nog in de 3e klasse nu waren ze de sterkste in de 2e klasse. De jongens van trainer Lucas Woudenberg, begeleiders Terry Woudenberg en Bram Strookman hebben het gehele seizoen achter de koplopers moeten aanjagen om in de slotfase te laten zien dat ze toch de sterkste zijn.

20150513 Team B1 Kampioen

De reden was een achterstand in wedstrijden en een dipje halverwege het seizoen. Maar afgelopen zaterdag 9 mei kon de titel worden binnen gehaald via een strakke 6-1 overwinning tegen Soccer Boys B1. Grote blijdschap na het laatste fluitsignaal en de ontlading volgde met een slot op de platte kar door Zwammerdam.

Deze prachtige serie begon op 1 november 2014 met een 2-2 gelijkspel tegen Moordrecht B1. Tegen de laagvliegers Soccer Boys B1 (6-1 en 2-1), ASW B1 (13-0), Jodan Boys B3 (6-1 en 4-1) en Rohda’76 B1 (3-1 en 2-1) werden de punten gepakt. Tegen middenmoter Floreant B1 werd het 3-0 en 4-3, maar tegen RVC’33 B1 kon geen overwinning worden behaald en werd het 1-1 en 0-3. Tegen subtopper Zoetermeer B2 (1-1 en 4-0) en Moordecht (1-7 verlies) was het wisselend voetbalweer. De belangrijkste wedstrijd na de nederlaag tegen Moordrecht was tegen directe concurrent Be Fair B2. Deze ploeg uit Waddinxveen, die tweede werd, kon in hun thuiswedstrijd geen vuist maken, 2-1 terwijl in Zwammerdam nog met 2-4 werd gewonnen. Vanaf dat moment was er geen houden meer aan en kom er een unieke prestatie worden geleverd door het kampioenschap te pakken van de 2e klasse.

Proficiat Lucas, Terry, Bram, Emiel, Koen, Jordy, Bram, Donny, Tren, Vincent, Stan, Tjem, Kjeld, Michael, Stan, Jannes, Mike en Ruben met 37 punten en een doelgemiddelde van 56-28.