Voorbereiding jeugd volgend seizoen

Als jeugdcoördinator wil ik u graag op de hoogte houden van de plannen en vorderingen binnen de jeugdafdeling. Een duidelijke communicatie en een helder verhaal zodat iedereen weet wat er staat te gebeuren. Transparantie is mijn insteek om te proberen iedere speler in het juiste team te laten spelen en die opleiding te geven die hij/zij nodig heeft om beter te worden.

20150501 transparantie

Vorige week zijn de jeugdtrainers van de elftallen, die bekend zijn voor volgend seizoen, bij elkaar geweest voor een overleg betreffende de samenstelling van de elftallen. Het is de bedoeling, zoals het er nu naar uitziet, dat we gaan starten met een A1, B1, C1, D1 en D2.

We hebben bij VVZwammerdam te maken met een relatief klein ledenbestand. Om te komen tot een goede team-indeling zullen nog gesprekken volgen met de betreffende spelers. We hopen dit op korte termijn rond te hebben omdat in de maand mei en juni er oefenwedstrijden worden gespeeld met de nieuwe teams. Voor de D-pupillen zal er een onderlinge wedstrijd plaatsvinden op dinsdag 12 mei (uitnodiging volgt) om te kijken hoe de voorlopige D1 en D2 er uit komt te zien.

Ik heb al gemerkt dat er uiteraard al veel wordt gesproken over volgend seizoen. Ik wil daarom iedereen uitnodigen om met mij in contact te treden als er vragen zijn. Er worden geen beslissingen genomen zonder dat ik hier van op de hoogte ben en dit naar buiten breng. Dit voorkomt irritatie, teleurstelling en onduidelijkheid. Er is niets te verbergen.

Jeugdcoördinator Rien van Elk