40+ bij Alphen

Vrijdag was AVV Alphen de gastheer van het 40+ evenement.
 De weersomstandigheden waren perfect, en Adri had weer alle registers opengetrokken om met twee teams te kunnen starten. Van Jozef kregen we in de kleedkamer uitleg mbt het verkrijgen/aanleggen van het zo fel begeerde kunstgrasveld in Zwammerdam.

20150430 OudeSchoen

Deze avond waren de teams verdeeld in twee groepen.

• In Damme 1 speelden :
    Henk, Rene,Wilfred,Remko,Arno,Joop en Peter (deze speler werd geleend van AVV Alphen, nogmaals dank)
  • In Damme 2 speelden: Adri, Jaap K., Jozef, Johan, Rinus, Patrick, Willem en Richard
    Dit team spaarde in de poulewedstrijden alle krachten tot de laatste wedstrijd. Deze werd met verpletterende 3-0 cijfers gewonnen van Floreant. In het nieuw uitgedachte concept bereikte doelman Adri met 2 steepasses direct de spitsen, waaruit kon worden gescoord. Verder was sprake van nuttige oefenpotjes, die stuk voor stuk werden verloren. Het plezier was er niet minder om.

Damme 1 startte met wat meer ambitie. Vaste waarde Jan Bal had er deze avond voor gekozen om Damme 1 te coachen.
    Zoals jullie weten is Jan bezig met trainer coach (TC-3) en vond dat dit coachmoment niet op zijn cv mocht ontbreken.
    Inch was deze avond afwezig door een operatie aan zijn ogen, en na het volgende 40+ toernooi kan ik jullie melden of deze operatie het gewenste resultaat heeft opgeleverd.

Damme 1 starte om 20.00 uur tegen Alphen 2 op het kunstgras.
    Gastspeler Peter scoorde tegen “zijn” Alphen de 1-0,.
    Wij speelden ons eigen spelletje , mede door Joop en René kwam de eindstand van 3-0 in de boeken.
    Wilfred kwam na afloop vragen of de veldverlichting aan mocht ivm zijn nachtblindheid (het was toen 20.17 uur).

Direct na deze wedstrijd stond Alphia op het programma. Ik kan u melden dat wij best wat kansen kregen op een voorsprong maar daarbij ontbrak het aan wat geluk. Twee mooie aanvallen van Alphia werden beloond met twee treffers, dus 0-2 verlies. Veldverlichting bleef nog even op de uit-stand mede hierdoor geen doelpunten op naam van Wilfred.

Daarna stond ARC 1 op het programma waarbij Remko het idee had dat we met een man minder speelden.
    Arno, die de linker kant bezette, zag de scheidsrechter (die ook de kleur rood/zwart in zijn jasje had) voor een tegenstander aan en na wat coaching liet hij deze “tegenstander” voor wat het was. Peter opende de score met een strak schot langs de paal en Arno maakte na een mooie combinatie de 2-0.

Voordat de laatste wedstrijd begon met TAVV als tegenstander werd de veldverlichting ontstoken. Wilfred zag hierna pas met wie hij deze avond al drie wedstrijden had gespeeld. Met een fraai doelpunt als lichtpuntje voor Wilfred kwamen we met 1-0 op voorsprong. Joop maakte de 2-0 en hierna hadden we uit moeten lopen naar 4-0 maar de machine ging wat stroef lopen zodat TAVV de 2-1 er in prikte.

Eindresultaat was een tweede plaats (wat leuk staat op de cv van Jan) in de poule wat recht gaf op een warme douche in de overigens mooie en grote kleedkamer. Jan vertok na een biertje huiswaarts om zijn scherpe analyse op papier te zetten.

Na afloop in de kantine nog wat van gedachten gewisseld over hoe zaken lopen bij de clubs waar sommige Dammers zijn neergestreken. Dit is ook het juiste moment om af te spreken als Damme 40 plussers om ons vlaggeschip te steunen in hun thuiswedstrijd tegen WDS op 9 Mei.

De vrijdagavond hier voorafgaand spelen wij onze potjes bij voetbalvereniging Alphia.

Zie jullie daar.

Gr Remko