UVS – VVZwammerdam: 1 – 0

Uit bij UVS heeft VVZwammerdam 1 ondanks een verdienstelijke wedstrijd niet kunnen stunten. Enkele spelers ontbraken door blessures, werk of vakantie. De plaatsvervangers, in het bijzonder de nieuwelingen Nick van den Berg en Mark van Zoest speelden toegewijd en waren heel betrouwbaar. Door de resultaten in de andere wedstrijden is VVZwammerdam mathematisch nog niet definitief veilig voor nacompetitie in de 3e klasse. Er zijn 3 achtervolgers die op 5 of 6 punten staan: Oegstgeest, CVC Reeuwijk en  BSC’68. In het onverhoopte geval dat elk van die ploegen hun beide laatste wedstrijden winnen moet VVZwammerdam ook nog een resultaat halen, hetzij uit bij Floreant op 2 mei hetzij thuis tegen WDS op 9 mei.

{youtube}Q1IX4dot4ic{/youtube}

De wedstrijd bij UVS begon met een overwicht van de thuisclub. UVS heeft nog een kleine kans op de titel, de nacompetitie ligt binnen handbereik, dus de Leidenaren wilden wel. In de 10e minuut was het al raak: 1-0. Daarna hield het Leids offensief nog een kwartiertje aan, de Damse aanhang vreesde een overrompeling, maar de Leidse aanvalslust ebde weg en er kwam een soort angst in de Leidse ploeg, bang om de 3 punten te verliezen, leek het. De rest van de eerste helft waren de ploegen in evenwicht en kwam VVZwammerdam ook een paar keer goed door.

In de tweede helft schoot UVS in de 11e minuut tegen de paal en verdween een paar minuten later een afgeweken bal in het zijnet van VVZwammerdam. VVZwammerdam antwoordde met een gerichte doelpoging van de steeds offensiever spelende linksback Reijer Peters. In feite was hij met Kevin Bergshoeff de enige Dammenaar van wie dreiging uitging deze middag. Ondanks een licht veldoverwicht van VVZwammerdam kwam UVS aan een aantal goede kansen, die stuk voor stuk door uitblinker Wouter van Valen werden verijdeld. Zo bleef het spannend tot het eind. VVZwammerdam creëerde zich evenwel weinig echte kansen en was daardoor aangewezen op een lucky-goal. Die viel, ondanks hard werken, niet.

Op naar volgende week wanneer de altijd leuke uitwedstrijd bij de buren uit Boskoop op het programma staat. Zij hebben zichzelf jl zaterdag opnieuw gelanceerd voor de nacompetitie voor promotie door een afgetekende 4-2 overwinning tegen vv Koudekerk. De verwachting is dat Floreant tegen VVZwammerdam wil doorgaan op de ingeslagen weg om zichzelf uit de gebruikelijke Boskoopse winterslaap wakker te schudden.