40+ Damme1 verovert Wisselbeker.

Vrijdagavond 27 maart was de organisatie van het 40+ toernooi in handen van VV Zwammerdam. Iedereen kon gebruik maken van de gratis koffie, die werd geschonken door de dames Annie en Jannie. Ook kon van de gelegenheid gebruik worden gemaakt om een hard gekookt eitje te pakken. Er streden deze avond 10 teams (verdeeld in twee poules) om de fel begeerde wisselbeker. Nadat de koffie was opgedronken vertrokken we naar de kleedkamer waar de twee Damme teams werden gepresenteerd. Adri drukte ons nog op het hart dat je zijn mail altijd moet beantwoorden als je mee wilt spelen met een 40 + toernooi. Omdat hier nog wat onduidelijkheid over ontstond kwamen we er achter dat Jan van Dorp niet was ingedeeld. Daar werd handig gebruik van gemaakt en werd Jan bij Damme 1 ingedeeld.

20150330 Bitterballen

Damme 1 bestond uit: Jan Bal, Sjoerd Boot, Joop v/d Bos, Remko Kroon, René van Veen, Arie Vonk, Jordan Oostdam, Jan van Dorp en Inch.

De eerste wedstrijd speelden we tegen Alphense Boys. We speelden met een tactiek waar we de laatste tijd nogal wat resultaat mee hebben behaald. Deze tactiek kan je als volgt omschrijven “Doe geen dingen die je niet kan, doe wel de dingen die je denkt te kunnen en speel de bal altijd naar degene met hetzelfde kleur shirt.” Dit werkte deze wedstrijd ook, Inch kon twee keer afdrukken zodat de wedstrijd met 2-0 werd gewonnen.

Hierna kregen we twee wedstrijden rust. We vertrokken we naar de kantine waar de hierboven genoemde koffie en eitjes op ons stonden te wachten. Onze tweede wedstrijd in de poule speelden we tegen de blauw/witten uit Bodegraven. Dat Joop en jan(tje) belangrijke pionnen zijn in ons team zagen we vanavond weer eens terug op het score bord. Joop werd twee keer goed bediend door Jan , en hierdoor werd ook de tweede wedstrijd met 2-0 gewonnen. Weer een wedstrijd rust maar nu bleven we buiten omdat teveel eitjes ook niet goed is voor de inwendige mens en voor het milieu.

Voor de derde wedstrijd was Alphen 2 uit de koker gekomen. Na twee doelpunten van Jan en een van Jordan werd ook deze wedstrijd gewonnen. Deze wedstrijd werden we aangemoedigd door onze “oude veldwachter” Pim van Riessen. Pim was ontroerd door het mooie samenspel wat op de mat werd gelegd.

De vierde en laatste wedstrijd speelden we tegen ARC1. VVZ 1 – ARC 1 is een mooi affiche. Echter begonnen we slap aan deze wedstrijd en werd regel 3 van onze tactiek niet naar behoren uitgevoerd. Even opfrissen: speel de bal naar een speler met hetzelfde kleur shirt! Binnen 5 minuten stonden we met 0-2 achter. Even de koppen bij elkaar gestoken en weer in de opstelling gaan spelen waarmee de vorige duels werden gewonnen. Vanuit de verdedigende linie kon Jan veelvuldig worden aangespeeld. Dit resulteerde (met vier treffers vanaf Jan Bal zijn schoen) in een 4-2 overwinning. Jan had ook nummer 5 op zijn schoen maar de goed leidende (wie kent hem niet) Karel Vlasveld had zijn moment van de avond. Net toen de bal van Jan zijn schoen richting kruising vertrok blies Karel op zijn fluit voor het eindsignaal.

Tijdens het nuttigen van de kaas, worst en bitterballen verzorgde Jozef de prijsuitreiking. Damme 1 mocht de wisselbeker in ontvangst nemen zodat deze met de Paasdagen te bewonderen is in de kantine. Liefhebbers mogen er zelf mee op de foto, aanmelden kan bij Adri van Jaarsveld.

Rest mij nog de scheidsrechters te bedanken. Voor deze avond waren dit eerste elftalspelers Gerald van Asselt en Lars Kremer (zoon van) en oud eerste elftalspeler Karel Vlasveld.

Tot zaterdag bij de wedstrijd van ons 1ste tegen CVC Reeuwijk!