VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 laat kostbare punten liggen

Op een wat troosteloze zaterdagmiddag mochten de dames van VVZ aantreden tegen SVS in Capelle aan de IJssel. Een grote vereniging, waar het vrouwenvoetbal hoog in aanzien staat. Maar liefst 5 damesteams heeft SVS in de gelederen, waarvan het eerste team op hoog niveau acteert. SVS VR4 is echter een laagvlieger in de vierde klasse. De thuiswedstrijd was eenvoudig en met grote cijfers gewonnen. Een overwinning leek dus binnen de mogelijkheden te liggen.

20150330 Brilstand

Met een wat krappe selectie en zonder de inspirerende leiding van coach Van der Neut, die verplichtingen met zijn werk had, was men afgereisd. Coach Hans van Beek (u kunt nog stemmen geloof ik, doen dus!) probeerde een zo’n sterk mogelijke formatie het veld in te sturen. Zo was daar onder andere het debuut van Zita Vis, die in het geheel niet onverdienstelijk zo spelen. Ook Marieke speelde voor het eerst sinds tijden mee en leverde een puike partij af.

De omstandigheden waren echter niet ideaal. Er werd al veel te laat afgetrapt en de combinatie van een stugge wind en een stugge tegenstander leverde een moeizaam spelbeeld op. SVS was niet van plan zich zomaar gewonnen te geven en wist bij vlagen veel druk naar voren te zetten. Zwammerdam wist daar een aantal counters tegenover te stellen, waarbij Thanisia en Daisy bij vlagen dichtbij een goal waren. Desalniettemin bleef de stand 0-0 bij rust.

Na rust controleerde VVZwammerdam de wedstrijd en kwam SVS niet verder dan enkele counters. Het spel was echter te traag om echt uitgespeelde kansen te creëeren, zodat Zwammerdam zich van afstandsschoten moest bedienen. De keepster van SVS was een echte sta in de weg en wist met mooie reddingen haar doel schoon te houden. Zodoende bleef de brilstand gehandhaafd en leidt Zwammerdam kostbaar puntverlies in strijd om de bovenste plaatsen.

Volgende week staat de kraker tegen Koudekerk VR1 op het programma. Wellicht kan dan een en ander worden recht gezet.

Programma VR1