B1 overtuigend langs Be Fair

Bericht van de jeugdcoordinator

Om meer inzicht te krijgen in de kwaliteiten van B1 ben ik afgelopen zaterdag (21/3) afgereisd naar Waddinxveen voor de uitwedstrijd tegen koploper Be Fair B2. Op dit prachtige nieuwe complex in de polder was het windkracht 8 en was het veld om te huilen zo slecht. Gelukkig hadden beide ploegen hier last van en maakte ik me op voor een leuke wedstrijd. Na de grote 7-1 nederlaag van de week er voor tegen Moordrecht B1 waren de mannen van trainers Lucas en Terry Woudenberg en leider Bram Strookman gebrand om iets recht te zetten.

Vanaf de aftrap liet B1 zien wat het in haar mars heeft en heeft Be Fair niet de kans gegeven om in de wedstrijd te komen. Verdedigend stond het als een huis met keeper Emiel en in het centrum Koen en Tjem. Op de vleugels waren dit de goed spelende Mike en Michael die hun tegenstander goed in bedwang hadden. Op het middenveld waren het Ruben, Stan K. en Stan W. die heersten op dat middenveld. In de voorhoede was de linkerkant vrijgelaten en speelde Tren rond spits Bram met Donny aan de rechterkant. Ze speelden een ongelukkige wedstrijd en wisten niet echt los te komen van hun tegenstanders, ook mede door de harde wind. Halverwege de eerste helft werd het 0-1 na een mooie aanval die diagonaal werd binnen geschoten. Koploper Be Fair liet niet zien waarom het bovenaan stond, maar maakte wel gelijk nadat de prima leidende scheidsrechter naar de stip wees toen de bal tegen de arm van Koen werd aangeschoten. Dit was de enige ‘kans’ die Be Fair tot dan had gehad. Emiel was kansloos waardoor het 1-1 werd.

Na de rust eenzelfde beeld, maar dan met de wisselspelers Jannes, Vincent en Kjeld in de ploeg gekomen. Het ging nu meer gelijk op maar kansen waren er niet echt. Tot Bram een kwartier voor zich mooi vrij kapte en beheerst wist af te ronden en de 1-2 binnen schoot. Hierna probeerde Be Fair het nog wel, maar tot echte kansen kwam het niet en is B1 na deze winst in verliespunten gelijk gekomen met Be Fair B2 en moeten zo alleen nog RVC’33 B1 voor zich dulden. En laat deze ploeg nu net komende zaterdag in Zwammerdam de tegenstander zijn. Zoals het team deze wedstrijd speelde, met de wil om te winnen moet een goed resultaat tot de mogelijkheden behoren. En waar dat dan weer toe kan leiden, wachten we maar af.

Jeugdcoördinator Rien van Elk