3-tal gaat de C1 begeleiden volgend seizoen

Bericht van onze jeugdcoordinator Rien van Elk:

Voor het volgende seizoen heb ik een drietal bereid gevonden om VVZwammerdam C1 te gaan trainen en coachen. Geen onbekende voor de club want Jaco Geerlof, Marco van Asselt en Marco Vink hebben zich al verdienstelijk gemaakt bij de jeugdafdeling. Op dit moment zijn Marco van Asselt en Robby Kreubaum de trainers van C1, maar Robby heeft aangegeven vanwege studie geen tijd meer vrij te kunnen maken om iets te gaan doen en stopt. Marco wilde graag doorgaan. Na wat gesprekken heb ik besloten om ervaring aan het team toe te voegen door het aanstellen van Marco Vink en Jaco Geerlof. Ik denk dat dit drietal met elkaar de C1-spelers verder kunnen ontwikkelen naar een hoger plan. De taakverdeling is goed doorgesproken waardoor Marco en Marco de trainingen zullen verzorgen met de aanwezigheid van Jaco als ondersteuning. Op de zaterdag zal Jaco de wedstrijden begeleiden als coach en zal ook de eindverantwoordelijke zijn van VVZ C1. Ik zal het drietal aan u voorstellen, als dit nog nodig is, klik op lees meer.

20150312 trio begeleiding C1
                                                Marco, Jaco & Marco

J
aco Geerlof (49) is voor de meeste leden geen onbekende en op dit moment trainer/coach van VVZ A1 en ook nog de huidige Jeugdcoördinator. Daarnaast is hij al weer vijf jaar de vice-voorzitter binnen het Bestuur van VVZwammerdam. Als echte Dammenaar begon Jaco op zijn 6 jaar met voetballen bij de plaatselijke trots. Daar doorliep hij alle jeugdteams om op 17-jarige leeftijd in het eerste terecht te komen als links buiten. Daar heeft hij ook 17 jaar zijn kunsten getoond om af te sluiten met een jaar Woubrugge. Terug bij VVZ speelde hij in het 4e en 2e team. Zijn eerste stappen als trainer kwam doordat zijn zoon Kido lid werd in de F-pupillen. Jaco ging toen mee naar de E-pupillen en werd daarna ook trainer van D1 en B1 (samenwerking met Aarlanderveen) en is nu actief bij VVZ A1 samen met Richard Niesing. In het dagelijks leven is Jaco Bedrijfsadviseur en is zelfstandige ondernemer. Zijn werkzaamheden zijn veelal bedrijven reorganiseren, strategie bepalen en alles weer op de rit krijgen met alle gevolgen, zoals ontslagen, als niet prettig onderdeel. Een troubleshooter

Marco van Asselt (30) is zijn voetballoopbaan begonnen in Alphen aan den Rijn bij ARC waar hij na één seizoen alweer vertrok naar Alphia om daar vijf seizoenen zijn kunsten te vertonen. Daarna ging hij naar VVZ waar hij in de B1 terecht kwam in 2001 speelde hij één seizoen in het vierde daarna stopte hij met voetballen. In 2006 ging het voetbal toch weer kriebelen en pakte Marco de draad weer op om tot nu toe in de lagere senioren te gaan spelen, met een uitstapje naar … Aarlanderveen 1. Als trainer werd Marco samen met Robby Krebaum vorige seizoen voor de leeuwen gegooid en werd trainer van het combinatie team van Zwammerdam en Aarlanderveen B2. Momenteel is hij trainer van VVZ C1. In het dagelijkse leven heeft Marco een opleiding gevolgd als meubelmaker bij het ROC in Leiden, maar kwam na deze opleiding terecht, hoe kan het ook anders, bij Van Asselt vervoersbedrijf BV. Daar is hij nog steeds werkzaam als touringcarchauffeur. Naast zijn activiteiten op de weg zit hij ook vaak op kantoor.
Marco Vink (45) is afkomstig uit Aarlanderveen en op dit moment al weer enkele jaren woonachtig in Zwammerdam. Ook hij is al geen onbekende meer. Marco begon ook als 6-jarige met voetbal bij Aarlanderveen en doorliep alle jeugdteams. Niet verwonderlijk als je weet dat zijn vier oudere broers ook actief waren bij Aarlanderveen. Tot zijn 30-ste heeft Marco als rechtsbuiten het de tegenstander moeilijk gemaakt en zijn broer Jan aan veel doelpunten geholpen. Ook speelde de vijf broers veelvuldig samen in het eerste elftal. Als trainer maakt hij hetzelfde traject mee als Jaco toen zoon Martijn ging voetballen bij VVZwammerdam. Samen namen ze de F en E voor hun rekening en ook D1 en B1. Toen Martijn naar ARC vertrok (nu C2, volgend seizoen C1) trok ook Marco zich terug. Marco is werkzaam bij Van ‘t Riet in Nieuwkoop een metaalbedrijf dat zuivelmachines vervaardigd. Hij is hier meewerkend voorman en heeft bijna de hele wereld al gezien. De basis van de zuivelmachine worden hier vervaardigd om in landen waaronder Rusland, Amerika, Australië, Canada, Afrika en New Zeeland weer te worden opgebouwd in een zuivelfabriek die daar dan worden neergezet.