Voorbeschouwing wedstrijd tegen SEV

Vandaag heten wij onze gasten van SEV uit Leidschendam van harte welkom op ons complex voor alweer speelronde 19 in onze derde klasse A van West II. Door de vele afgelastingen en de bekerwedstrijd onlangs tegen DBGC heeft Zwammerdam pas 15 wedstrijden gespeeld en staan andere ploegen al op 17 wedstrijden. Ondanks deze wat scheve verhouding in het aantal gespeelde wedstrijden is sprake van vrij overzichtelijke situatie in deze competitie. Koudekerk, Floreant, SEV en UVS gaan bepalen wie er kampioen wordt of via de nacompetitie promotie naar de tweede klasse gaat proberen af te dwingen. LSVV’70 en Roodenburg kunnen rechstreekse degradatie bijna niet meer ontlopen en Gouda en CVC Reeuwijk moeten flink aan de bak om de nacompetitie voor degradatie te vermijden. De rest van de ploegen, waaronder Zwammerdam, moet hopen op een flitsende derde periode en met een schuin oog blijven kijken naar de plaatsen 11 en 12 om deze achter zich te houden.

Ook vorig seizoen was SEV al de tegenstander en werd aan begin van het seizoen thuis kansloos met 0-4 verloren, maar later in het seizoen werd in de uitwedstrijd keurig met 1-1 gelijkgespeeld. Daarnaast natuurlijk nog de beslissingswedstrijd voor de tweede periode op neutraal terrein van DSO, waarin Zwammerdam uiteindelijk het onderspit moest delven in een wedstrijd die alle kanten op kon.

Nadat vorig seizoen het kampioenschap in beslissende halve competitie ternauwernood moest worden gelaten aan DWO en ook de nacompetitie niet het gewenste succes bracht, startte SEV dit seizoen met UVS wederom als grote kanshebber voor de titel. Tot nu toe maken ze dat ook waar want staan ze met deze ploeg ook bovenin de ranglijst, maar staan daar ook streekgenoten Koudekerk en Floreant. En laat deze laatste ploeg nou net de tegenstander zijn geweest in de kraker van vorige week en door SEV volledig weggespeeld getuige de 6-2 eindstand. In thuiswedstrijden is SEV nauwelijks te kloppen, maar in uitwedstrijden laten de groen-witten nogal eens een steekje vallen, dus er is zeker wat te halen voor VVZ.

VVZwammerdam kent vanaf een aantal weken voor de winterstop een moeizame reeks met nederlagen tegen, gelet op de ranglijst, gelijkwaardige ploegen als WDS en Docos. Na de winterstop een reeks van oefenwedstrijden, de uitschakeling voor de beker en een zwakke wedstrijd en dus terechte nederlaag tegen Oegstgeest, was daar ineens een prachtige 1-2 overwinning op koploper Koudekerk afgelopen week. Een wedstrijd, waarin Damme liet zien dat er geknokt kan worden en dat dat ook nog resultaat op kan leveren. Als je twee keer wint van de bovenste, die daarnaast nog maar één andere wedstrijd verloor, moet je in iedere wedstrijd toch punten kunnen halen, dus waarom niet thuis tegen de nummer twee.

Onder een eindelijk weer aangenaam lentezonnetje gaan we uit van een attractieve, maar bovenal sportieve wedstrijd.