Haaglanden-avontuur snel over

Zowel het 1ste als VR1 zijn in de eerste ronde van de Haaglanden-Cup uitgeschakeld. De heren mochten op 3 maart aantreden tegen de zaterdag-afdeling van Westlandia (2e klasse) in Naaldwijk. In de 1e helft werd er slordig gespeeld en de ploeg stond terecht met 2-0 achter. Na rust werd er ‘gestreden’ en door goals van Maarten van Riessen (kopbal) en Toine Kremer (een intikker, twee meter voor de goal) werd de 2-2 bereikt. Er had meer ingezitten als er beter was afgerond, maar bij een bekertoernooi horen nu eenmaal penalties. Helaas ……. zij schoten 5 keer raak, … bij Damme ging de eerste tegen de lat en daarna drie keer raak (Lars, Maarten en Toine). De laatste van ons was niet meer nodig (5-3). Al met al een goede voorbereiding voor de wedstrijd zaterdag tegen SEV.

De vrouwen speelden op 4 maart thuis tegen Maasdijk VR1 (4e klasse). Met de rust stonden onze dames al met 0-2 achter door o.a. een eigen goal en de wedstrijd eindigde uiteindelijk in 0-3. Veel kansen werden domweg niet benut en daar had Maasdijk veel minder moeite mee. Maasdijk zette behoorlijk druk en dat was dan wel weer een leermoment. Hoe speel je jezelf onder die druk vandaan? Neemt niet weg dat als de kansen beter benut waren (jezelf belonen in voetbal-jargon) de uitslag er iets dragelijker had uitgezien.