Voorbeschouwing wedstrijd tegen Oegstgeest

Zaterdag heten wij onze gasten van Oegstgeest uit gelijknamige dorp nabij Leiden van harte welkom op ons complex voor de eerste competiewedstrijd van Zwammerdam na de winterstop. Waar Oegstgeest vorige zeer succesvol de competiedraad weer oppakte speelde Damme nog voor de beker tegen DBGC en hervat pas eind februari weer de competie, als de weergoden dat tenminste toelaten (op moment van schrijven regent het al uren onophoudelijk). We moeten ver terug in de geschiedenis dat pas zo lang na de reguliere winterstop weer een wedstrijd om het echie werd gespeeld.

20141005 ReijerPeters
    In Oegstgeest scoorde Reijer Peters, toen op 10, twee keer

Oegstgeest kent tot nu toe een zeer moeizaam seizoen en met twee overwinningen en drie gelijke spelen werden voor de winterstop slechts negen punt verzameld, resulterend in een elfde positie op de ranglijst, een plek net boven de beruchte rode streep. Een van de gelijke spelen werd behaald in de thuiswedstrijd tegen VVZwammerdam toen in de laatste minuten een 3-1 achterstand werd omgebogen in een 3-3 gelijkspel, een gewonnen punt dus voor geel-roden. Volgens de site zijn in de winterstop een aantal andere spelers ingepast en dat leidde direct tot een zeer onverwacht resultaat, namelijk een 1-0 overwinning op de trotse koploper Floreant. En dat in een wedstrijd die voor 75% met tien man moest worden gespeeld door een rode kaart. Aangezien concurrent onderin Gouda ook won blijft men elfde maar werd wel het gat naar de onderkant van de middenmoot kleiner.

Na een reeks van oefenwedstrijden mocht Zwammerdam vorige dan eindelijk weer eens aantreden in wedstrijd waar wat op het spel stond, de achtste finale van de beker. Tegen het sterke en in de competitie nog ongeslagen DBGC uit Oude Tonge werd in de laatste minuut met 3-2 verloren na teruggekomen te zijn van een 2-0 achterstand. Zaak om tegen Oegstgeest een einde aan te maken aan de serie nederlagen in competitieverband voor de winterstop en vorige week voor de beker en toch een beetje revanche te nemen voor onnodige gelijkspel in de uitwedstrijd in Oegstgeest.

We zetten in op een attractieve, spannende en vooral ook sportieve voetbalwedstrijd.

Bestuur VVZwammerdam