C1 verdiende de overwinning

Mijn eerste kennismaking als Jeugdcoördinator met de C1 was het gesprek met de trainers Robby Krebaum en Marco van Asselt over hoe het tot nu toe gaat en ook hoe de toekomst er mogelijk uit komt te zien. In dit gesprek kwam naar voren dat er behoefte bestond voor ondersteuning. Ik wilde deze uitdaging wel aangaan en helpen met de coaching tijdens de wedstrijd.

141122 VVZwammerdam C1

ARC C4 was zaterdagmiddag 14 februari de tegenstander in Alphen aan den Rijn waar thuis met 0-4 van was verloren. Trainer Marco van Asselt had verplichtingen en was afwezig evenals twee andere basisspelers (Job en Coen) en Mark door een blessure. Gelukkig kon dit worden opgevangen door Tren, Michael en Stan. Ik zag dat VVZwammerdam C1 met een aangepaste 1;4;4;2 goed van start ging. Mijn bevinding van de eerste helft was dat er mogelijkheden waren en C1 sterker was, maar wel met 1-0 ongelukkig op achterstand was gekomen. Keeper Bart-Jan was kansloos in een rommelige situatie, maar kreeg verder niet veel meer te doen in deze wedstrijd. In de achterhoede moesten Michael, Max, Xander en Sam opletten op counters van ARC. Op het middenveld hadden Kido, Gijs-Jan, Wouter en Mees hun handen vol maar waren minimaal gelijkwaardig aan hun tegenstanders. Met de spitsen Tren en aanvoerder Tim moest er wel gevaar komen, maar beiden waren wat ongelukkig in de afwerking of de passing. Aandachtspunten voor de spelers zijn de taken die moeten worden uitgevoerd. Hier heb ik trainer Robby wat tips bij gegeven waar hij in de rust goed mee omging.
In de rust werden Delano en Stan in het veld gebracht voor Kido en Mees. Ook de plaatswissel tussen Gijs-Jan en Xander bleek een goede keus. In de tweede helft heb ik genoten, en ik denk ook de ouders, van het spel van de C1 op het hoofdterrein van ARC. Misschien was dit een motivatie, maar het spel en de wil om te winnen was goed en een doelpunt kon niet uitblijven. Maar onze spitsen waren niet scherp. Stan, Tren, Xander en Tim waren niet gelukkig, maar wel dicht bij een doelpunt of de prima keeper van ARC stond in de weg. Tegen het einde was het dan toch Tren die zijn goede spel beloond zag worden en de 1-1 prachtig in de bovenhoek schoot. Met nog enkele minuten ging C1 er nog even voor, maar helaas een beloning bleef uit. Maar met deze spelopvatting, inzet, de juiste samenstelling en mogelijk mijn tips gaat C1 nog voor verrassingen zorgen.

Veel succes VVZwammerdam C1,

Rien van Elk