A1 zwaait 2014 vrolijk uit!

De A-junioren speelden op 20 december de laatste wedstrijd van het jaar, een jaar waarin de meeste met de B kampioen werden en waarin de stap naar de 2e klasse werd gemaakt. Gelukkig bood de KNVB de kans om te oefenen naar deze klasse toe en met veel vallen en opstaan stond er een team die begin november kon starten met een competitie met o.a. de A1 van Rohda, RVC, Siveo, Ammerstol en de tegenstander van de dag Bodegraven.

Na een goede start werden Spirit, Rohda, Siveo en RVC verslagen en een punt gepakt tegen mede koploper ARC, helaas was Ammerstol een maatje te groot en werd er met 1-3 verloren. Alle reden om alles op alles te zetten om tegen Bodegraven een goed resultaat te halen, zeker gezien het feit dat ook ARC punten had laten liggen en winst het winterkampioenschap zou betekenen! Ook Alphen Stad FM zag het belang van deze wedstrijd en deed prompt een liveverslag op hun station.

20141220 VVZwammerdam A1

Helaas kon de A niet geheel compleet aantreden omdat aanvoerder Ole te kampen had met een longontsteking en Lars op de lange latten stond in Oostenrijk. Om dit op te vangen werden Koen Woudenberg, Ruben de Bruijn en Bram van der Vorst toegevoegd aan de selectie. Bij de bespreking stuurde coach Jaco de volgende 11 het veld in: Chris van Riessen – Jinne Samsom, Mees van Zoest, Koen van Kempen, Mark Overes – Tom van Mastwijk, Robbie Koolwijk, Stork Drexhage – Youp Groenewegen, Justin Bons en Bas Verduijn. Naast de 3 B-junioren zaten ook Sjoerd van Vliet en Jesse Hus op de bank.

Aan het begin van de wedstrijd werd al snel duidelijk dat v.v. Bodegraven de huid duur zou verkopen en de bezoekers hadden zelfs het betere van het spel. Keer op keer wisten zij met de lange bal en snelle vleugels het de Damse verdediging erg lastig te maken en moesten de backs Jinne en Mark alle zeilen bijzetten. Langs de kant werd een tegengoal gevreesd totdat de rechtsback van Borft een terugspeelbal te kort op zijn keeper speelde en deze opgepikt kon worden door Justin, deze wist wel raad met het vervroegde kerstcadeautje en wist de keeper te omzeilen en de bal in te tikken. Dit gaf Zwammerdam wat ruimte omdat Bodegraven nu nog meer naar voren ging spelen. Door deze ruimte kon Bas van halverwege de helft van de tegenstander een prachtige voorzet geven op Justin die deze mooi maar heel vrij kon inkoppen. Bodegraven ging hierna alles doen behalve voetballen en ze konden lijdzaam en met enige krachttermen fulminerend toezien hoe zelfs Bas en 2x Justin de ruststand op 5-0 brachten.

In de rust werd er benadrukt dat iedereen vanuit zijn taak en niet te geforceerd moest blijven voetballen, en in een onderhandeling tussen Jaco en Stork werd er voor het team een patatje in het vooruitzicht gesteld als de stand 10-0 of meer zou zijn.

Bij de aanvang van de 2e helft zag het publiek dat alle wissels nu in het veld stonden en dat de tegenstander nu meer met zichzelf aan het strijden was dan tegen VVZwammerdam. Gelukkig trokken de Groen witten zich hier niks van aan en wist het met de 3 B-junioren een groot veldoverwicht te houden. Na een uur spelen was het Bas die zichzelf een mooie dag bezorgde en zijn 2e dus de 6-0 kon aantekenen. Hierna lieten de Bodegravers zich van een slechte kant zien en liepen scheldend op elkaar en de trainer over het veld zo erg zelfs dat er spelers waren die spontaan wegliepen en hun team in de steek lieten. VVZ trok zich hier weinig van aan en probeerde die 10 te halen. Helaas stokte het na de goals van Justin 2x en Ruben bij 9-0 maar gelukkig streek Jaco over zijn hart en trakteerde de winterkampioen op friet!

De 9-0 lijkt alsof het allemaal makkelijk ging maar dit was vooral te danken aan Bodegraven die na de 2-0 stopte met spelen waar ze nog alle kansen hadden! een compliment kan wel gegeven worden aan Zwammerdam die de woorden van Karel Vlasveld had gelezen en niet mekkerde maar bleef voetballen. Geen woorden maar daden, leve de A1!