Damme krijgt fors klop

VVZwammerdam 1 heeft een even duidelijke als terechte nederlaag tegen mede-middenmoter Lugdunum geleden. De Leidenaren toonden over meer technische als tactische bagage te beschikken dan VVZwammerdam en verliet maar liefst met 0-4 het veld aan de Spoorlaan.
20130112 02 VVZwammerdam Lugdunum
De pupil van de week Kars had het wel naar zijn zin in ieder geval

In de eerste helft kreeg VVZwammerdam een vroege 0-1 achterstand te verwerken door een prachtige schuiver. Daarna herstelde de Damse ploeg, die een aantal jongelingen in de gelederen had, zich goed en de gelijkmaker had zomaar kunnen vallen. De tweede helft begon zoals de eerste: een vroeg doelpunt van Lugdunum. Nu was VVwammerdam echter niet meer in staat om een vuist te maken tegen de ontspannen spelende Leidenaren. Zij liepen uit naar een regelmatige 0-4.

VVZwammerdam moest de wedstrijd eindigen met 10 man nadat Maarten Cave uitviel nadat er al drie wissels waren gebruikt. Over het geheel genomen behoorden de debuterende jongeren bij VVZwammerdam tot de beteren en waren de meer ervaren spelers niet in staat de kar te trekken. Op het middenveld en in de aanval had VVZwammerdam niets in te brengen deze middag.

20130112 01 VVZwammerdam Lugdunum
Het is weer januari: Mitchell-Maand