Voorbeschouwingen wedstrijd tegen DoCoS

Van de website van DoCoS overgenomen:

Voor eigen publiek mag DoCoS zaterdag laten zien dat de goede maar verloren derby bij UVS een positief effect heeft tegen Zwammerdam. DoCoS staat een plek hoger (6e) dan de gasten (7e) en heeft twee punten meer dan de Zwammerdammers (red. Dammenaren).
Ongeacht het resultaat eindigt DoCoS de eerste seizoenshelft in het linkerrijtje. Maar tegen Zwammerdam kan het team van Nico van der Salm laten zien of de ambities nog altijd hoger reiken. Koploper Floreant, dat vorige week met 2-3 nipt won in Zwammerdam, is met twaalf punten voorsprong op DoCoS uit het zicht verdwenen. De achterstand van DoCoS op het trio runnersup, op de gedeelde tweede plaats, Koudekerk, SEV en UVS, is sinds vorige week 6 punten. Winst tegen Zwammerdam in de laatste thuiswedstrijd van de eerste seizoenshelft zou betekenen dat dit gat met de top-4 in ieder geval niet groter wordt.
Maar winnen van Zwammerdam is geen vanzelfsprekendheid. DoCoS won nog nooit van de Zwammerdammers. Zaterdag wordt de derde keer dat beide teams elkaar in het zaterdagse competitieverband treffen. Vorig seizoen, het debuut van DoCoS in de 3e klasse, betekende verlies (thuis met 1-4) en een gelijkspel (1-1 uit) voor DoCoS.

De wedstrijd DoCoS-Zwammerdam begint zaterdag 13 december om 14.30 uur.

• Laatste thuiswedstrijd tegen DoCoS (klik hier)
  • Laatste uitwedstrijd tegen DoCoS (klik hier)

Overgenomen van de website Leiden Amateur Voetbal:

Aan de onderkant van het linkerrijtje tekent zich zaterdag een strijd af tussen DoCoS en Zwammerdam. Op Sportpark Morskwartier verdedigt DoCoS een voorsprong van twee punten op Damme. Terwijl DoCoS ongelukkig onderuit ging bij UVS, mede door een onterecht afgekeurde goal op appèl van de assistent-scheidsrechter, verloor Zwammerdam voor de tweede opeenvolgende wedstrijd op rij. Op eigen bodem was de ploeg van Rob de Lange net niet in staat om koploper Floreant pijn te doen; 2-3. Niet alleen qua punten, maar ook wat betreft doelpunten ontlopen de ploegen elkaar uiterst weinig. Scoren deden de teams even vaak (26 keer), alleen capituleerde Mitchell van Abswoude namens DoCoS één keer vaker (23 keer) dan zijn collega onder de lat bij Zwammerdam. Een interessante confrontatie dus op voorhand zaterdagmiddag om half drie in de Leidse Mors.