Sint bezoekt VVZwammerdam

Op vrijdagavond berzocht de Sint in het bijzijn van twee Pieten ons clubgebouw. Het werd zoals altijd een bijzondere avond. Kinderen zongen uit volle borst, maar Sint wilde ze ook laten dansen op een stukje disco. Bleek de geluidsapparatuur uitgeleend aan onze Dorpsbrandweer in het kader van Participatie-samenleving. De een uit de brand, de ander erin. Maar improviseren is natuurlijk onze kracht. Deze Pieten konden echter ook niet dansen. Ze kwamen volgens de Sint van Tempo Team en behoorden tot zijn flexibele schil. De Dans-Pieten bleken in Amsterdam te zijn bij White-Sensation. Het kan verkeren.

20141128 Sinterklaas Kopie

Hier in Damme hadden we de cadeau-Pieten en dat kwam natuurlijk ook wel weer heel erg goed uit. De kinderen hielden een pakketjes-race met de cadeaus alsof ze nog bij de Koninklijke PTT werkten. Dat was natuurlijk een feest. Alle kinderen kregen uiteindelijk hun cadeau en een zak met duiten bij het afscheid (belastingvrij). Onder het zingen van ‘Dag Sinterklahaasje’  verdween het illustere gezelschap de nacht in. Het was donker en er bleven twee lege juttezakken achter in het clubgebouw. Volgens de redactie zijn er zaterdag nog voldoende pepernoten voor de pupillen die thuis spelen aan de Spoorlaan. Sint moest een ding beloven: volgend jaar weer een bingo!

De foto’s staan op onze FaceBook-pagina, dat deelt makkelijker.