40+ naar de winterstalling

Vrijdag 21 november was Alphia 2 de gastheer van het 40+ toernooi. Deze avond waren liefst twaalf teams aanwezig en deze werden verdeeld in drie groepen.
Zwammerdam 1 zat in de groep bij ARC 1, TAVV 1 en Alphia 2. Damme speelde met twee teams. Een team werd 3e. Het verslag van dit team volgt hierna. Het tweede team werd 9e. Voorlopig gaan de schoenen in het vet. De voorjaarsreeks start weer in maart. Misschien komt er nog een extra activiteit voor 40+ rondom de nieuwjaarsreceptie. Hoort u later meer van.

20141123 Winterstalling

Damme 1 bestond uit Adri, Wilfred, Piet, Bertus, Joop en gastspeler Jerry. De eerste wedstrijd werd gespeeld tegen Alphia 2. Deze wedstrijd wonnen wij door een doelpunt van Jan Bal. ARC was de volgende tegenstander, altijd lastig, maar deze trokken we over de streep door een treffer van Wilfred. De goal leverde nogal wat discussie op bij ARC omdat Zwammerdam dit doelpunt maakte na een overtreding. De scheids floot hier niet voor en als Wilfred op snelheid ligt is hij niet meer te stoppen en drukte netjes af. De laatste wedstrijd in deze groep was tegen TAVV. Met drie doelpunten van Jan(tje) Bal werd ook deze wedstrijd winnend afgesloten.
Hierdoor kwamen we met Alphen en Alphia 1 in de finale groep dus nog twee wedstrijdjes spelen. De eerste tegenstander was Alphen, die wij gehinderd door personele problemen niet konden winnen. Joop was deze avond wel gestart maar door een blessure aan zijn knie kon hij maar op 60% spelen. Met een krakend geluid in zijn dijbeen moest ook Wilfred de strijd staken, maar nam de rol van coach op zich. Na opsommen van deze excuses kan ik jullie melden dat wij met 1-0 verloren.
De tweede tegenstander was Alphia 1. De mannen van Alphia hadden vernomen dat Jan er deze avond lekker op los scoorde , dus daar moest wat aan gedaan worden. Resultaat was dat Jan door een (te) harde actie van achteren niet meer kon brengen wat hij wilde en zodoende moest Adri twee keer vissen en verloren we met 2-0. De wedstrijd duurde ook langer dan gepland, omdat door een vrije trap van Remko een lichtmast werd kapot geschoten en de reparatie enige tijd in beslag nam. Vergeet ik bijna te vermelden dat Piet Koolwijk nog op de lat schoot (het staat erin Piet).

Door dit “resultaat” zijn wij op de derde plaats geeindigd. Hierna de kleedruimte opgezocht waar het eerste kratje werd “koud gemaakt”. Dit kwam mede doordat onze speler met de dijbeenblessure iets te zout had gegeten. Volgend jaar in maart gaan we weer verder met 40+, maar wie weet zien we elkaar eerder.