Voorbeschouwing VVZwammerdam – v.v. Kagia

Zaterdag heten wij onze gasten van Kagia uit Lisserbroek van harte welkom op ons complex voor alweer speelronde 10 van seizoen 2014-2015. Een wedstrijd met voor beide ploegen grote belangen, want Kagia wil de stijgende lijn van de laatste weken voortzetten en definitief aansluiten bij de middenmoot en VVZwammerdam wil absoluut de aansluiting met de subtop niet verliezen. Na de vele regen in het vorige weekend met vele afgelastingen tot gevolgen lijken de weergoden ons nu beter gezind en zijn alle ingredienten aanwezig om er een mooie pot voetbal van te maken. Afgezien van een jaartje tweede klasse in seizoen 2012 – 2013 acteert Kagia al jaren in de derde klasse en doet daar regelmatig met de besten mee.

Ook vorig seizoen draaide Kagia het hele seizoen bovenin mee en na een thrillerachtig slot eindigde men samen met DWO en SEV bovenaan en moest een nacompetie uitmaken wie er kampioen werd. Daarin redde Kagia het niet en ook in de nacompetitie wist men geen promotie af te dwingen en dus is de derde klasse weer het strijdtoneel. In de uitwedstrijd werd Zwammerdam met duidelijk cijfers van 5-1 terug naar Damme gestuurd, maar thuis werd Kagia uitstekend partij gegeven, maar was Kagia gewoon efficienter in de afrondingen en won met 0-2.

Waar vorig seizoen dus uitermate goed verliep voor Kagia met een topnotering als resultaat was de start van dit seizoen ronduit teleurstellend met veel te weinig punten, maar de laatste weken is de opmars ingezet en heeft men aansluiting gevonden bij de omvangrijke middenmoot, die aangevoerd wordt door VVZwammerdam en CVC Reeuwijk. Laatstgenoemde ploeg was twee weken geleden tegenstander van Kagia en dat leverde een 1-1 gelijkspel op.

IMG 6507 Kopie

Na een prima voorbereiding laat het seizoen van VVZwammerdam zich tot nu toe omschrijven als wisselvallig. Komt men nog net tekort op de topploegen (kleine nederlagen tegen SEV en UVS), pakt men wel de punten tegen de lager genoteerde ploegen (winst op BSC en LSVV en ongelukkig gelijk tegen Oegstgeest) en zijn de prestaties tegen ploegen in de middenmoot gemiddeld (winst tegen Koudekerk en verlies tegen CVC). Op grond van deze resultaten staat Damme met plaats zes dus op de positie waar het thuis hoort. Ook de laatste competitiewedstrijd uit tegen Gouda liet dat weer zien, want met een 0-1 voorsprong en legio open kansen leek er weinig aan de hand en dan is de uiteindelijke 2-2 best teleurstellend. Alle reden om na het bekersucces tegen Woubrugge (1-3) vorige week zaterdag Kagia met lege handen terug te sturen naar Lisserbroek.

1. Lees ook de voorbeschouwing op Leiden Amateur Voetbal (klik hier)
  2. Twee spelers van Damme in het elftal van de maand oktober 2014 (klik hier)