Voorbeschouwing wedstrijd Roodenburg

Zaterdag heten wij onze gasten van Roodenburg uit het noordelijke gedeelte van Leiden van harte welkom op ons complex voor alweer speelronde 8 van seizoen 2014-2015. Een wedstrijd met voor beide ploegen grote belangen, want Roodenburg wil wegkomen uit de onderste regionen van deze derde klasse A en Zwammerdam wil absoluut de aansluiting met de subtop niet verliezen. En wederom wordt een heerlijke nazomerdag voorspeld dus geen excuus voor de supporters om thuis te blijven en voor de spelers om er een heerlijke pot voetbal van te maken.

20141031 Roodenburg VVZwammerdam 3 2

Roodenburg is opgericht in 1927 en is sinds de oprichting gehuisvest in Leiden Noord en heeft als missie een vereniging te zijn van mensen die elkaar, ongeacht hun etnische of culturele achtergrond, respecteren, een mooi streven.

Ook vorig seizoen troffen beide ploegen elkaar in competitieverband en kwam VVZwammerdam onder zware omstandigheden na een zwakke eerste helft en een 0-2 achterstand sterk terug tot 2-2, waarbij een overwinning zeker tot de mogelijkheden behoorde. De uitwedstrijd aan het einde van het seizoen werd met 3-2 verloren en mede door deze overwinning werd Roodenburg ‘the best of the rest’ achter DWO, SEV en Kagia en mocht nacompetitie spelen, echter zonder resultaat.

Waar Roodenburg vorig seizoen continu in de (sub-)top meedraaide verloopt ditseizoen tot dusverre een stuk stroever met slechts één overwinning tegen DoCoS in zes wedstrijden met een twaalfde plek als voorlopig resultaat. Het prima gelijkspel van 3-3 uit tegen topper UVS toont echter aan het nog steeds een ploeg is om rekening mee te houden en dat wil men na de afgelaste wedstrijd tegen Koudekerk vorige week graag laten zien. Aan ‘Damme’ de mooie taak om dat nog even een weekje uit te stellen.

Na een prima voorbereiding laat het seizoen van Zwammerdam zich tot nu toe omschrijven als wisselvallig. Komt men nog net tekort op de topploegen (kleine nederlagen tegen SEV en UVS), pakt men wel de punten tegen de lager genoteerde ploegen (winst op BSC’68 en LSVV’70 en ongelukkig gelijk tegen Oegstgeest) en zijn de prestaties tegen ploegen in de middenmoot gemiddeld (winst tegen Koudekerk en verlies tegen CVC). Op grond van deze resultaten staat VVZ met plaats zes dus op de positie waar het thuis hoort. Toch zal menig supporter het gevoeld hebben dat er meer in zit, getuige ook de wedstrijd van vorige week uit tegen SEV waarin de eerste helft liet zien dat Zwammerdam zich absoluut kan meten met een kampioenskandidaat in deze klasse.

We zetten in op een attractieve, spannende maar vooral ook sportieve voetbalwedstrijd onder een heerlijke najaarszon.

Bestuur VVZwammerdam