VVZwammerdam 40+ jl vrijdag

Vrijdag 24 Oktober was VV Zwammerdam de gastheer van het 40+ voetbal.
Zoals “gewoonlijk” stond de koffie en speculaas al op ons te wachten.
We verzamelden eerder dan gebruikelijk omdat we deze avond de nieuwe tenues uitgereikt kregen van De Breuk Hydrauliek en Persen. Bea was hiervoor aanwezig en kreeg uit handen van Adri een bloemetje en een tegoedbon uitgereikt.
Rond 19.30 vertrokken we richting kleedkamer waar de teams werden samengesteld.
Damme was deze avond met drie teams vertegenwoordigd, want thuis spelen blijft altijd iets aparts, vandaar deze opkomst.
TAVV kon deze avond niet aanwezig zijn vanwege personele problemen.

Ook hebben we Wim Hoogendoorn uitgenodigd om een team te coachen. Wim kan niet meer meespelen ivm blessure aan zijn knie.

Team 1 speelde zijn wedstrijden op het kunstgras en was ingedeeld in poule 1 bij zwammerdam 2, Alphia en Rohda’76.
De eerste wedstrijd tegen Zwammerdam 2 begon om 20.00 uur en eindigde in een 4-0 overwinning voor team 1 met doelpunten van René (2x) Joop en Jan.

Gelijk hierna speelden we tegen de buren uit Bodegraven te weten Rohda’76.
Deze pot werd ook met 4-0 gewonnen door doelpunten Joop, Ard en Jan (2x).

De derde wedstrijd op het programma was tegen Alphia deze eindigde in een bloedeloze 0-0.
In deze wedstrijd kwamen Jan Bal en Peter van Asselt met elkaar in aanraking wat een blessure opleverde voor Jantje.
Na zijn bil is het nu zijn kuit, beterschap Jan.

Na deze poulefase te hebben afgesloten met 7 punten stond er in de finale het altijd lastige Alphen op het programma.
Dit team was met 9 punten , dus ongeslagen, eerste geworden in poule 2.
Deze wedstrijd werd met 0-1 verloren met een doelpunt in de slotfase van deze partij.

De beker werd in de kantine aan Alphen uitgereikt. Dit wordt voor deze mannen al gewoon.

Maar bij Zwammerdam zitten we ook niet stil. Voor het volgende toernooi bij Floreant kunnen we misschien al gebruik maken van een oud Damme speler. (wie weet)

Zwammerdam 2 haalde een 8ste plaats en Zwammerdam 3 eindigde op een 3de plaats.

Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om de scheidsrechters, Lars , Niels en Wilco te bedanken voor het leidden van de wedstrijden.
Ook de dames achter de bar, Jannie en Mineke , bedankt voor het verzorgen van de hapjes en drankjes.
En Adri natuurlijk, onze geestelijk vader, die veel werk achter de schermen verricht.

Volgende keer bij Floreant, zie jullie daar.