40+ te gast bij TAVV

Afgelopen vrijdag was de organisatie van het 40+ voetbal in handen van de mannen van TAVV uit Ter Aar. Na het gebruikelijke bakkie koffie vertrokken we naar de kleedkamer, waar de gebruikelijke rituelen weer plaats vonden. Adrie verdeelde de mannen in twee teams,die vanaf vorige week beiden in het mooie groen-wit spelen. En ook werden
 wij voorgesteld aan twee nieuwe strijders te weten Arno en Sjoerd Boot. Arno in team twee en Sjoerd werd in team een ingezet.

Wilfred was afwezig omdat er in zijn achtertuin een tent was geplaatst voor een feest van drie dagen in Noorden. Jan (voor intimie Jantje) had een vage onduidelijke blessure aan zijn bil(spier) en omdat Jantje graag vanuit zijn heupen beweegt was voetballen vrijdagavond geen optie.We hebben alles geprobeerd om hem fit te krijgen van medicijnen tot hulpmiddelen om deze in te brengen maar niets hielp.

Team 1 speelde zijn wedstrijden op echt gras wat even wennen was. Voordat we begonnen werden we bij de scheids geroepen die ons een paar regeltjes vertelde waar wij ons aan dienden te houden. Bijvoorbeeld uitballen nemen we met de voet en slidings waren niet toegestaan. Laat nu “hakbijl” Jan van Dorp in team 1 zijn ingedeeld en Jan als het echt niet anders kan er graag een sliding uitperst!

De eerste twee wedstrijden speelden we het volgende systeem, 4-2-1, wat resulteerde in twee overwinningen door counter-doelpunten. De volgende twee potjes lieten we dit systeem los wat ook direct in de uitslagen tot uitdrukking kwam, nl twee verliespartijen. In een van deze potjes tegen Rohda liet “De Hakbijl” toch nog even een ouderwetse sliding zien, maar deze keer zonder schade.

Door 4 gespeeld en 6 punten moesten we voor de vijfde/zesde plaats tegen ARC spelen. Dit werd een fysiek pittig potje maar deze partij trokken we naar ons toe, zodat de vijfde plaats veilig was. Team twee speelde voor de zevende/achtste plaats Dit eindigde onbeslist dus moesten er penalty’s genomen worden. Door een goed keepende Adrie was de 7de plaats voor ons.

Na afloop nog een stukje van het Nederlands Elftal kunnen zien in de kantine, waar van enig respect naar medespelers weinig was te bespeuren. Deze “grote” jongens vergeten dat er ook kleine fans zitten te kijken. Waar de KNVB zijn mond vol van heeft van respect, zou ik zeggen -Respect voor elkaar laat je ook zien bij het Nederlands
Elftal.

Over twee weken is de organisatie in handen van onze vereniging, dus voor wie de groep “oud maar niet versleten” eens wil bewonderen is 24 oktober van harte welkom bij de GROEN WITTEN in Zwammerdam.