Voorbeschouwing wedstrijd LSVV’70

Zaterdag heten wij onze gasten van LSVV’70 uit Leiden van harte welkom op ons complex voor de tweede thuiswedstrijd van seizoen 2014-2015. En daarmee zijn direct in de eerste twee thuiswedstrijden de ploegen van de Kikkerpolder uit Leiden op bezoek, want LSVV deelt het complex met Lugdunum (bekend van vorig seizoen), dat naast het complex van UVS ligt, de tegenstander van twee weken geleden. Voor de Leidse Studenten waren de afgelopen seizoenen zeer succesvol met twee seizoenen geleden promotie naar de derde klasse en vorig seizoen in de derde klasse gebleven zonder het spelen van nacompetitie. Dit resultaat voelt aan als een kampioenschap voor de ploeg die kan putten uit een grote groep spelers, maar iedere zaterdag weer moet bekijken wie er wel en niet beschikbaar zijn.

Traditiegetrouw is LSVV in de eerste weken van het seizoen nog wat zoekende, hoewel dit absoluut niet valt af te lezen uit de resultaten in de bekerwedstrijden, want met overwinningen op Stompwijk en UDO en een gelijkspel tegen Warmunda plaatste men zich met 7 punten glorieus voor de volgende ronde. In de competitie tot nu toe echter een ander verhaal, want die is gestart met twee dikke nederlagen uit tegen CVC Reeuwijk (6-1) en thuis tegen Koudekerk (0-5), waardoor men op dit moment op doelsaldo rode lantaarndrager is in de derde klasse A. Volgens de website reden voor de ultra-fanatieke supporters om van de spelers ‘bloed, zweet en tranen’ te eisen in de komende wedstrijden. Ze trekken, naar eigen zeggen, massaal langs de Limes om ons uitvak volledig te vullen. En herinneren we ons niet vorig seizoen toen LSVV als laag geplaatste ploeg naar Zwammerdam om kwam daar even een 1-2 mee naar Leiden te nemen om dat later in het seizoen met een 2-1 overwinning thuis nog eens te herhalen. Gelukkig bieden ook hier resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst.

20140919 DeLimes Kopie

Supporters van LSVV’70

Welkom in Nigrum Pullum, …  we zijn er klaar voor

Na een uitstekende voorbereiding met prima overwiningen op Esto, Kickers en Zevenhoven en bij vlagen zeer aantrekkelijk voetbal, begon VVZwammerdam vol goede moed aan de competitie tegen grote titelkandidaat UVS. Een helft lang was te zien dat de ploeg van Rob volwassener is geworden en hield het gelijke tred met UVS, maar de tweede helft liet zien dat een foutje genadeloos wordt afgestraft door een dergelijke tegenstander en dat deze een wedstrijd geroutineerd uit kan spelen. Gelukkig volgde vorige week een prima uitoverwinning met 0-2 op het lastige BSC en kan VVZwammerdam omhoog kijken. Een overwinning op LSVV’70 betekent aansluiting bij de topploegen in deze derde klasse.