Voorbeschouwing wedstrijd UVS

Zaterdag heten wij onze gasten van UVS uit Leiden van harte welkom op ons complex voor de seizoensopening van seizoen 2014-2015. UVS, zult u zeggen, dat is toch een topper in het zondagvoetbal? Dat klopt getuige de keurige middenpositie in de zondagse eerste klasse B van vorig seizoen. Maar zoals meer clubs uit onze regio (Nieuwkoop, NSV) heeft UVS ook besloten het prestatievoetbal op zondag vaarwel te zeggen en over te stappen naar de zaterdag, vooral vanwege teruglopende animo en daarmee gepaard gaande mindere inkomsten. Aangezien men al prestatief voetbalde op zaterdag en vorig seizoen met slechts drie nederlagen duidelijk kampioen werd in de 4e klasse stappen ze direct in op niveau van de 3e klasse. Al met al een van de kampioenskandidaten in deze heerlijke derde klasse A is de algemene verwachting.

Door de komst van de zondagtak naar de zaterdag is een grote selectie ontstaan, waaruit trainer Arnold Overdijk kan putten, zo is op de site van het Leidse Amateurvoetbal te lezen. Dit heeft tot een wat rommelige voorbereiding geleid, al is daarvan weinig terug te vinden in de resultaten van de bekerwedstrijden. Net als VVZwammerdam heeft UVS zich namelijk geplaatst voor de volgende bekerronde via overwinningen op Roodenburg (Zon) en Lugdunum (kennen we nog van vorig jaar en buurman van UVS) en een gelijkspel tegen Teylingen (Zon). Opvallend is dat in deze drie wedstrijden maar 1 tegengoal werd geincasseerd, dus verdedigend lijkt het zeker snor te zitten bij de Leidenaren.

Zwammerdam kan terugkijken op een prima voorbereidingen met duidelijke overwinningen op derdeklassers Esto en Kickers en tweedeklasser Zevenhoven met bij vlagen zeer aanvallend en attractief voetbal. Hierin hebben nieuwkomers Kevin (ex-ARC) en Yassine (ex-Floreant) al duidelijk laten zien van waarde te kunnen zijn. Opvallend is dat de minste resultaten werden gehaald tegen vierdeklassers Nieuwkoop (gedoodverfde kampioen in de vierde klasse) en Aarlanderveen (hadden het aloude cattenacio weer eens uit de kast gehaald, maar ook dat kun je tegenkomen). Na de teleurstellende remise van vorige week tegen de ‘Muur van Aarlanderveen’ zal Damme uit zijn op revanche en met een driepunter willen beginnen aan de competitie.

Zonder Mitchel Henkes, die geniet van een vakantie, gaat Zwammerdam de confrontatie aan met een grote kandidaat voor de titel. Rond de klok van 16.20 weten we waar we staan.

Vanwege de seizoensopening zal dweilorkest ‘De Maenespuiters’ en ‘DJ Promic’ de wedstrijd omliijsten vanaf 14.00 uur, zorg dat je daarbij bent!