Twee spelers van Bellingham naar VVZwammerdam

Het lijkt erop dat het echt gaat lukken! Twee jonge (23 jaar) spelers, Brendan Quilici en Sean Connor, van onze Amerikaanse partner Bellingham United (BUFC) komen eind januari 2013 naar Zwammerdam om onze selectie te versterken. Op bestuursniveau zijn de clubs al een een klein jaar in gesprek om tot een uitwisseling van spelers te komen. Amerikanen spelen immers in de zomer (april-augustus) en wij in de periode september-april. Het lijkt dus goed mogelijk om spelers uit te wisselen. Zo is het ook de bedoeling dat de komende zomer van ons spelers naar Bellingham, ligt tussen Seattle en Vancouver, gaan.

20121013 BellinghamTeam

Er is veelvuldig contact geweest met de KNVB en de Pacific Coast Soccer League (Amerikaans-Canadese bond) en niets lijkt een tijdelijke overgang van de jongens in de weg te staan. Momenteel worden alle papieren ingevuld en we hopen dat daarmee aan alle formele handelingen is voldaan zodat ze hier in de periode februari-maart 2013 kunnen spelen. Dit is voor beide clubs een geweldige mogelijkheid om aan de eigen spelers een extra ervaring te bieden. Het gaat niet alleen om voetballen, maar misschien nog veel meer om de sociale contacten tussen beide clubs. Over en weer op vakantie gaan is natuurlijk ook leuk, maar in een ander land voetballen (je passie), er een paar maanden wonen en vrienden voor het leven maken is natuurlijk even heel wat anders. Normaal alleen weggelegd voor profs, maar waarom ook niet voor onze spelers? De eigenaren van BUFC en het bestuur van VVZwammerdam zijn vast besloten hier verdere follow-up aan te geven.

20121227 SeanConner Kopie
Sean Connor

Brendan en Sean hebben beiden een voetbalverleden bij de Western Washington University. In Amerika loopt de organisatie van het voetbal, zoals bijna alle sporten daar, via de scholen en universiteiten, en niet zozeer via verenigingen zoals wij dat hier kennen. Sean studeert Antroplogie en Bredan studeert Manufacturing Engineering Technology (bij ons bijvoorbeeld TU Delft). Beiden zijn ook actief als coach bij voetbalkampen, dus we gaan uiteraard voor de jonge spelers uit de regio clinics met ze organiseren.

20121227 BrendanQuilici Kopie
                                                            Brendan Quilici
Voor diegenen die dit lezen en denken, misschien zou het ook wel leuk zijn dat ze …… voel je vrij contact op te nemen met onze voorzitter Jaap Peters (voorzitter@vvzwammerdam.nl).