In memoriam Leen van Raamsdonk

Leen heeft bij VVZwammerdam aan heel veel zaken bijgedragen. Zo is het grote ontvangstbord bij de ingang zijn idee en tot stand gebracht uit zijn handen. Veel dingen als deze gingen hem aan het hart. Het clubgebouw en alles erom heen moest er goed uitzien. Zorgen dat de reclameborden er representatief uitzagen, ook al hingen die met hun rug naar zijn huis toe.

Leen was tijdens de periode dat zijn kinderen opgroeiden erg betrokken bij de jeugd. Hij hielp vaak, niet zelden samen met Pauline, als er ondersteuning nodig was, bijvoorbeeld om een grote voetbalreis met de A-junioren naar Duitsland mogelijk te maken. Koken, lol maken, kamperen en de jongens in het gareel houden. …. Dat was nodig ook.

20140805 Leen van Raamsdonk 2012

Wie herinnert zich niet Leen als grensrechter bij het 1e?. Eerlijk duurde het langst. Respect en waardering voor wat anderen deden waren zijn kenmerken. Hij liet dat ook merken, nooit luidkeels, maar op momenten dat hij iemand ontmoette. Hij liet dan heel duidelijk zijn oprechte, instemmende mening horen. Ook als iets hem niet aanstond kaartte hij dat aan. Een kritisch lid, maar wel een die wist waar hij moest aankloppen en nooit op de verkeerde plaats zijn mening verkondigde.

Met Leen verliezen we een fantastische vrijwilliger, die op eigen initiatief, maar niet op eigen houtje, veel voor de voetbalvereniging heeft gedaan. In ieder geval zal iedereen die bij VVZwammerdam betrokken is Leen blijvend in herinnering houden als een goed en sympathiek mens, die ons op veel te jonge leeftijd is ontvallen.
Toen we twee jaar geleden voor het eerst een helikopter lieten landen bij onze seizoensopening op de middenstip hadden we de videocamera klaar staan, maar het ding werkte niet. Een dag later bleek gelukkig ook Leen opnames te hebben gemaakt. Zo konden we toch nog ons promo-filmpje maken. Bijzonder.

Leen is thuis (Dokter Schreuderstraat 87). We nemen afscheid van Leen op vrijdag 8 augustus om 11.00 uur in het crematorium van Alphen aan den Rijn (Verlengde Aarkade 22).

{youtube}9DDBIyaaxdc{/youtube}