VVZwammerdam 5 -Duindorp 1:4-1

VVZwammerdam 5 heeft zich via een 4-1 overwinning weten te plaatsen voor de finale van het bekertoernooi. Duindorp 1 bleek in deze wedstrijd een maatje te klein. Toch wisten de duinbewoners in het begin van de wedstrijd en het begin van de tweede helft zich een overwicht te bevechten. De 0-1 uit een penalty was daar een logisch gevolg van.

Daarna was het een en al VVZwammerdam. Direct na de achterstand kwam VVZWammerdam terug via ook een penalty: 1-1. In de tweede helft domineerde VVZwammerdam en scoorde via een fraaie lob de 2-1. Onder leiding van de goed leidende scheidsrechter Bhagwanie liep VVZwammerdam uit naar 4-1, een verdiende uitslag.

Het mooiste kwam na afloop. Beide teams verenigden zich in de  kleedkamers en luidkeels werden de wederzijdse clubliederen gezongen. Een feest, een happening, met geen enkele wanklank. Ook werd er een afspraak gemaakt voor een friendly uit bij Duindorp in augustus. Goed om te zien ook hoe je met verlies kunt omgaan:  Hulde aan Duindorp.