Voorbeschouwing VVZwammerdam – vv Sportief

Zaterdag heten wij onze gasten van vv Sportief uit Woerdense Verlaat van harte welkom op ons complex voor de één na laatste competitiewedstrijd van dit seizoen. Bovenin is de spanning nog om te snijden met SEV en Kagia op gelijke hoogte en DWO (dat op 2e Paasdag een gevoelige steek liet vallen) daar vlak achter. Deze strijd wordt op de laatste speeldag beslist met dan ook de absolute kraker Kagia – SEV op het programma. Twee van deze drie ploegen komen ook uit in de nacompetitie, waarschijnlijk aangevuld met de nummer vier van deze competitie. De degradanten zijn inmiddels wel bekend en daarbij hoort helaas ook de tegenstander van vandaag, Sportief. Veelvuldig tegenstander in vijfde en vierde klasse en dit jaar voor het eerst ook in de derde klasse, bereikt door een overwinning vorig seizoen in een nacompetitie met vv Woubrugge en VVSB. De eerste wedstrijd tussen Zwammerdam en Sportief ooit in de derde klasse leverde voor Zwammerdam een 0-2 overwinning op (in samenvatting uitgezonden op Alphen Stad TV.

20140502 Bob Veldhuijs
                                   Pupil van de week: Bob Veldhuijs (E2)

Na het succesvolle einde van vorig seizoen in de vierde klasse, merkte Sportief dat het niveau in derde klasse een stap hoger ligt. Dit leverde in het begin van het seizoen een aantal forse nederlagen op en een plek onderaan de ranglijst. Ondanks een bijna uitzichtloze positie en allerlei personele problemen gaf men niet op en na de winterstop leverde dit dan toch een aantal overwinningen op en werd de laatste plaats overgedaan aan Oosterheem en kwamen clubs als LSVV ’70, Lugdunum en BSC ’68 weer in het vizier. Uiteindelijk bleek het toch niet voldoende te zijn voor handhaving en komt de dorpsclub uit Woerdense Verlaat volgend seizoen weer uit in de vierde klasse.

VVZwammerdam beleefde een prima tweede seizoenshelft, waarin lange tijd de ongeslagen status kon worden vastgehouden. Helaas bleek de top drie van de ranglijst net een treetje te hoog, al was het gelijkspel bij SEV een prima resultaat. Kleine smet is de nederlaag tegen de studenten van LSVV (waarvan ook in de heenronde al was verloren). Als beloning voor de goede reeks mocht op 2e Paasdag worden aangetreden tegen SEV voor het binnenhalen van de tweede periode. Minimaal gelijkwaardig aan deze sterke tegenstander leverde deze wedstrijd helaas een 1-0 nederlaag op. Er is nog een minieme kans op de nacompetitie als Zwammerdam wint van Sportief en Roodenburg verliest van LSVV ’70 kan Damme volgende in en tegen Roodenburg nog gelijk komen met deze ploeg op de vierde plaats en moet eventueel een beslissingwedstrijd tussen deze ploegen gaan uitmaken wie de periodetitel van de kampioen mag overnemen (ervan uitgaande dat Kagia dan de derde periode wint). Nog wel iets om voor te strijden dus.