Voorbeschouwing SEV 1 – VVZwammerdam 1

Paasmaandag 21 april om 16.00 staat de beslissingswedstrijd voor de tweede periode SEV 1 – VVZwammerdam 1 op het programma. Een in meerdere opzichten unieke wedstrijd. Beslissingwedstrijden vinden altijd aan het einde van het seizoen om de kampioen. degradant of deelnemer aan de nacompetitie te bepalen, maar toch niet gedurende het seizoen. Dat gebeurt nu dus wel, omdat SEV en Zwammerdam in punten en doelsaldo precies gelijk eindigden in de tweede periode en voor het einde van het seizoen de winnaar van deze tweede periode bekend moet zijn. Uniek ook voor Zwammerdam omdat niet eerder in de geschiedenis een periodetitel is behaald in de derde klasse en beslissingswedstrijden niet al te vaak zijn voorgekomen in de historie.

20140420 GroenVuurwerk

Voor Zwammerdam lijkt het de enige kans op het behalen van de nacompetitie, omdat de vierde plaats (die zeer waarschijnlijk ook recht geeft op deelname) waarschijnlijk niet meer haalbaar is met zes punten achterstand op Roodenburg en nog twee wedstrijden te gaan. SEV daarentegen haalt in ieder geval de nacompetitie, aangezien men zeker bij de eerste drie eindigt, maar is ook nog in volle strijd voor het kampioenschap met DWO en Kagia.

Na de nederlaag bij LSVV’70 nam Zwammerdam afgelopen zaterdag met een prima 0-2 overwinning de drie punten uit Oegstgeest mee naar huis. Een terechte overwinning, waarin de verdediging zich van zijn beste kant liet zien en veel kansen gecreeerd werden, maar helaas niet allemaal verzilverd. Een wedstrijd ook waarin de (licht) geblesseerden Mark Noorlander, Mitchell Henkes en Thijs Kwakkenbos (die overigens na een aantal weken afwezigheid wel weer inviel) ‘gespaard’ werden in de hoop dat ze maandag wel kunnen spelen (dat laatste geldt ook voor Sander Schmand die zaterdag geblesseerd uitviel). Al is het voor trainer Rob de Lange dan nog een hele puzzle om de juiste elf op te stellen na de goede wedstrijd van zaterdag, maar dat kunnen we scharen onder de luxe problemen.

Al met al een mooi affiche en een wedstrijd om naar uit te kijken voor spelers, staf en trouwe aanhang van onze prachtige club. We hopen dan ook op een mooie, sportieve en spannende wedstrijd en een goed resultaat, zodat het seizoen na de twee laatste competitie wedstrijden nog niet is afgelopen.

Als bestuur wensen we de spelers en staf heel veel succes in deze unieke wedstrijd. Go Damme Go!

On the roster 18 players: Wouter van Valen, Stefan Janze, Jordi de Groot, Alois, Lars en Toine Kremer, de Mitchells Henkes en Bons, Niels Koolwijk, Maarten van Riessen, Nick van den Berg, Thom de Bruin, Reijer Peters, Gerald van Asselt, Mark Noorlander, Thijs Kwakkenbos, Sander Schmand & Jeroen van Dorp.