Voorbeschouwing tegen DoCoS

Zaterdag heten wij onze gasten van DoCoS uit Leiden van harte welkom op ons complex voor de eerste wedstrijd uit de laatste serie van vijf, waarin de ranglijst van de middengroep, waarin beide ploegen zich bevinden, wordt opgemaakt.

Spelend op complex De Morsch, naast Leiden dat we nog kennen van vorig seizoen, met een op zijn minst gezegd bijzonder clubgebouw, geintegreerd in een viaduct. DoCoS (Door Combinatie Sterk) is reeds opgericht in 1936 en een van de grotere verenigingen in Leiden. Men heeft in al die jaren op verschillende locaties binnen Leiden gespeeld, waaronder de Kikkerpolder, waar een andere tegenstander Lugdunum nog steeds speelt, maar vanaf 1975 worden de wedstrijden gespeeld op het huidige complex. De laatste seizoenen acterend in de vierde klasse, pakte men vorig seizoen met overmacht de titel in de vierde klasse A en mag het dit seizoen dus een stapje hoger proberen en is hierin voor het eerst tegenstander van VVZwammerdam.
IMG 7852 Kopie

De uitwedstrijd werd gewonnen mede door 2 goals van Toine en eentje van Lars

DoCoS begon uiterst moeizaam aan het seizoen getuige de twaalfde positie die werd ingenomen na de eerste periode met een schamele vijf punten. De tweede periode liet echter een geheel ander beeld zien en had men lange tijd zicht op het winnen ervan, maar door twee afgelastingen viel daarin pas vorige week in de thuiswedstrijd tegen Kagia de beslissing. Helaas voor Docos werd het 0-1 en mogen VVZwammerdam en vv SEV nu in een beslissingswedstrijd (Paasmaandag om 16.00 bij DSO in Zoetermeer) gaan bepalen wie winnaar wordt van de 2e periode. Maar ook deze wedstrijd is van belang voor nacompetitie want de vierde plaats zou aan einde van de rit zomaar goed kunnen zijn voor deelname en beide ploegen hebben daar nog volop zicht op. Met zes ploegen dicht bij elkaar kan dat nog een mooie strijd worden, al hopen we natuurlijk dat Zwammerdam zich via een overwinning op SEV al plaatst.

Damme begon prima na de winterstop met een serie overwinningen en een gelijkspel bij Semper Altius, waarmee de hoge positie in de tweede periode werd behaald. Daarna het drieluik met de topploegen in de afdeling, wat na een uitstekende wedstrijd tegen Kagia helaas een nederlaag opleverde, gevolgd door een prima gelijkspel bij SEV en een terechte nederlaag bij DWO. De laatste wedstrijd uit tegen BSC’68 leverde gelukkig weer een overwinnig op door een goal diep in blessuretijd.

Zonder aanvoerder Lars (geschorst), Jeroen (geschorst), Mitchell Bons, Rene en Ferry (geblesseerd) en Casper (vakantie) gaat VVZ op jacht naar de drie punten en het beste resultaat als derdeklasser in de historie.