Podiumplaats 40+ bij TAVV

Vrijdagavond stopte de 40+ trein in Ter Aar bij de plaatselijke TAVV. Omdat Adrie een datum had opgegeven tot waneer je je kon inschrijven voor dit toernooi, kwamen we met 19 spelers aan de start. Hier voorkomen we mee dat we net als twee weken geleden met 12 spelers per team komen te staan , wat weer inhoud dat je 5 wissels hebt en weinig speeltijd. Adrie had weer de teams samengesteld, en gezien het eindresultaat was dit een goede keuze.

2014330 TAVV

In de dagen voorafgaand aan dit toernooi is er veel app verkeer onderling, met de bekende vragen zoals: “Zijn jullie fit”, “Hebben we er zin in”, maar deze keer ook een vraag van Jan Dirk Cornelis Bal of er nu al eens een masseuse was geregeld. Er passeerde veel namen van potentiele kanidaten , maar bij nader inzien is er (om verschillende redenen ) besloten het deze keer toch maar zonder masseuse te doen. Gijsbertus Johannes van den Bos (de serieuze spil in ons team) stuurde ons vrijdag middag een berichtje met een videofragment van hoe hij ons graag zou willen zien spelen. Hierin stond voorop dat je je moet bewegen als een vogeltje, diep moet gaan, en haren trekken en slaan tot het gewenste resultaat kunnen leiden.
Team 1 bestond uit 10 spelers dus drie wissels, maar nadat we de koppen hadden geteld kwamen we niet verder dan 9. Omdat we op dat moment genoeg plaats in de kleedkamer hadden om ons om te kleden (we zitten normaal als teveel schapen in een hok) kwamen we er achter dat Willem Pieter Jan Geerlof zich nog niet gemeld had. Gijsbertus Johannes van den Bos waagde er maar een App-je aan en Willem Pieter Jan Geerlof reageerde vlot met de mededeling dat hij op de fiets vanuit Noorden onderweg was naar Floreant, en hij fietste op dat moment de stadsgrens van Alphen aan den Rijn binnen. Joop meldde direct dat we deze avond onze kunsten bij TAVV gingen vertonen, dus Wally de fiets gekeerd en terug naar Ter Aar.

Daar stond de eerste wedstrijd Rohda 76 voor ons op het programma (geen lange jassen). Verdedigend hielden we de boel aardig op slot, met Hendrik Johannes van der Louw op de goal, daarvoor een blok met Arie Johannes Vonk en Richardus Adrianus Slof. De spil tussen aanval en verdediging was Ard Arie Hoogendoorn. De aanval bestond uit Jan Dirk Cornelis Bal , Guyla Inch en Gijsbertus Johannes van den Bos. Op het bankie Jordan Johannes Hubertus Oostdam, Willem Pieter Jan Geerlof (zadelpijn)en Kornelis Remko Kroon. Deze wedstrijd werd met 2-0 gewonnen met doelpunten Gijsbertus Johannes van den Bos en Jan Dirk Cornelis Bal. Laatst genoemde kreeg nog een dot van een kans, Kornelis Remko Kroon liep weg uit de schaduw van Willem Pieter Jan Geerlof , en gaf een voorzet die echter niet op waarde werd ingeschat. Drie punten waren binnen en op naar de volgende pot tegen Floreant.

Tegen deze club, waar de afwezige Martin van ‘t Hoog de geestelijk vader is speelde een paar uitzendkrachten uit Alphen aan den Rijn mee. Deze wedstrijd tegen een fysiek sterke ploeg kon alle kanten op, maar toen Jan Dirk Cornelis Bal door een “Boskoper” hardhandig tegen de grond werd gewerkt, herinnerde Gijsbertus Johannes van den Bos ons aan het filmpje (zie boven) en dat hebben we ook toegepast. Resultaat was hierdoor een 1-0 overwinning met een doelpunt(met links natuurlijk) van Ard Arie Hoogendoorn.

De laatste wedstijd in onze groep speelden we tegen de rood zwarte racing uit Alphen aan den Rijn. Dit was de winnaar van de vorige ronde gespeeld in Zwammerdam dus moesten we vol aan de bak. De verdediging met Hendrik Johannes van der Louw op de goal, daarvoor Johannes Hubertus Oostdam met Arie Johannes Vonk en Richardus Adrianus Slof. De aanval bestond uit Guyla Inch en Gijsbertus Johannes van den Bos en Jan Dirk Cornelis Bal. Na wat plaagstootjes over en weer ging onze keeper met de bal aan de wandel wat resuteerde in een “Gentenaartje” 0-1 dus. Hierna probeerde , de overigens goed spelende Jordan Johannes Hubertus Oostdam, de voorst linie te bereiken, maar stak een rood/zwarte een voet voor. Deze speler bedacht zich geen moment ,met een hard schot dat via de binnenkant van de paal in het doel belandde zette hij de 0-2 op het scorebord. Vervolgens nog wat mooie aanvallen over en weer, waaruit Ard Arie Hoogendoorn de einduitslag op 1-2 zette.

Na deze reeks op naar de laatste wedstrijd waarin wij moesten aantreden tegen het andere team uit Zwammerdam. Zij traden aan met Keeper Adri van Jaarsveld, de broers Jan en Piet Koolwijk, tuinder Louis Kroftdie zonder zijn maatje Jan van Dorp naar Ter Aar was gekomen. Verder in dit team Boer nooit Klaar(Bertus) en Jaap (kratje) v/d Hoek , Wim Regtuit, Rinus de Keijzer en 70+er Jaap Koster. In deze wedstrijd , die vooraf ging aan koude oorlogsvoering, wisten Jordan Johannes Hubertus Oostdam en Ard Arie Hoogendoorn bieden een maal te scoren. Jan Dirk Cornelis Bal wil altijd meer en vond het nodig om Adrie twee keer te laten vissen, dus einduitslag 4-0 …..

Hiermee bereikte Damme 1 de derde plaats en Damme 2 de vierde plaats , wat voor met name Damme 2 een uitstekend resultaat mag worden genoemd.

Ook zal het jullie niet ontgaan zijn dat er een scout (de hoofdtrainer van DSO) langs de lijn stond, deze oud speler van o.a Koudekerk, Alphense Boys en Zwammerdam wil zijn team volgend seizoen in de BREEDTE versterken , en had vernomen dat er bij Damme 1 spelers lopen die daarvoor in aanmerking zouden kunnen komen, nou succes Aart-Jan.

Na afloop raakten wij nog aan de praat met Jordan Johannes Hubertus Oostdam, die een agrarisch bedrijf heeft. Op de vraag of hij er volgende keer ook weer bij kon zijn was zijn antwoord: Als ik het niet te druk heb op de boerderij, dan ben ik er bij. Hierop bood Jan Dirk Cornelis Bal spontaan aan om hem wel te willen helpen met melken en maaien.
Zo zie je maar waar 40+ voetbal toe kan leiden.

Met vriendelijke sportgroet,

Kornelis Remko Kroon