Een nachtmerrie

Hoe leg je dit uit aan je kinderen? Een papa, die even vlagde, is letterlijk doodgeschopt na afloop van een wedstrijd tussen B-junioren. Jullie weten allemaal dat we rondom het voetbal soms licht ontvlambaar zijn. Een paar weken geleden hadden we nog zo’n geintje over een indirecte vrije trap bij de vrouwen. De dames van de tegenpartij riepen de man zelf tot de orde gelukkig. Vorige week werd ik gebeld door een club die hun zorgen uitsprak over een van onze teams. Afgelopen seizoen nog een situatie meegemaakt rondom het alles zeggende zinnetje ‘Krijg de kanker’. Ook zo iets, Almere is niet zover weg.

Onrecht en vermeend onrecht leidt bij ‘het spelletje’ al snel tot een kookpunt. Misschien kunnen we als we het weer voelen opkomen, al die boosheid, even denken aan de naam: Richard Nieuwenhuizen (41 jaar). Gewoon een vader die zinloos is gestorven omdat een paar pubers zichzelf even niet in de hand hadden. Maar daar hoef je geen puber voor te zijn.

Onze gedachten zijn bij het gezin Nieuwenhuizen, bij de beide betrokken clubs en bij die domme jongens. En dat we nooit vergeten: dit kan ons ook overkomen als we het spelletje, ons spelletje, veel te serieus nemen. Een nachtmerrie die we ons zelf niet aan mogen doen in Damme. Laten we daar zaterdag aanstaande bij stilstaan en misschien wel iets langer dan die spreekwoordelijke 1 minuut. Daar komen we zaterdag 8 december 2012 niet meer mee weg! Een hele donkere dag voor Kerst.

Namens het bestuur,

Jaap Peters

121203 BuitenBoys

”Dit zijn de vrijwilligers waar onze sport op bouwt, waar we niet zonder kunnen. Zonder respect, geen voetbal”.