Voorbeschouwing VVZwammerdam – vv Kagia

Zaterdag heten wij onze gasten van vv Kagia uit Lisserbroek van harte welkom op ons complex voor alweer wedstrijdronde 18 in deze spannende competitie, waarin eigenlijk alleen Koudekerk zeer stabiel op plek 9 staat en zowel naar boven als naar beneden een ruime marge heeft. Kagia is afkomstig uit Lisserbroek, waar het een mooi complex met twee kunstgrasvelden, een natuurgrasveld en E/F grasveld bespeelt. De vereniging werd opgericht in 1932 als vereniging in Buitenkaag (vandaar ook de naam). In de vijfitger jaren dreigde opheffing, maar door een overgang van de zondag naar de zaterdag keerde het tij en is men langzaam gegroeid naar de gezonde vereniging die het nu is. Na jarenlang in de derde klasse geacteerd te hebben was daarin 2012 in een vreemde West1-competitie ineens promotie naar de tweede klasse via de nacompetitie. Helaas duurde het tweedeklasserschap maar één seizoen en werd wederom via de nacompetitie weer een stapje teruggezet naar de 3e klasse. De laatste keer dat beide ploegen elkaar ontmoetten was in seizoen 2006-2007 en leverde twee gelijke spelen op (een 3-3 in Lisserbroek en 2-2 in Zwammerdam).

vv Kagia beleeft tot op heden een prima seizoen en is al vanaf begin seizoen te vinden in de bovenste regionen van de ranglijst direct achter de koplopers SEV en DWO, maar voor het achtervolgende peloton van vijf ploegen, waar ook Zwammerdam toe behoort. Men leed tot dusverre slechts twee nederlagen, een spectaculaire 5-3 bij SEV en een wat opzienbarende 1-4 thuisnederlaag tegen Oegstgeest, een lastig te kloppen ploeg dus, getuige ook de ruime 5-1 nederlaag die Zwammerdam in de uitwedstrijd leed.

VVZwammerdam is bezig aan een prima tweede helft van het seizoen tot dusver met ruime overwinningen op Oosterheem, Kouderkerk en Lugdunum en een wat wrang gelijkspel tegen Semper Altius, waardoor er nog altijd uitzicht is op tweede periode (moet tegenstander Kagia wel de inhaalwedstrijd bij Docos winnen). Voor beide ploegen een zeer belangrijk potje dus, want Zwammerdam wil de goede lijn doortrekken en blijven meedoen om de plaatsen achter SEV en DWO en Kagia wil uitzicht blijven houden op de bovenste plaatsen. Alle ingredienten dus voor een spannende pot aan de Spoorlaan.

Zonder spits Toine (werkzaamheden i.v.m. carnaval), Rene en Ferry (beiden geblesseerd) gaat Damme op jacht naar de drie punten en plaats drie op de ranglijst.
kagia