Damme 2 pakt periodetitel

Voor deze zaterdag stond voor de mannen van Damme 2 de wedstrijd tegen Siveo 2 op het programma. Een ploeg die ze voor de derde keer tegenkwamen. Beide voorgaande ontmoetingen waren met ruim verschil gewonnen. Ook kon er vandaag een klein prijsje gewonnen worden, dan moest er zelf gewonnen worden en de uitslagen op andere velden gunstig uitvallen.

01 Siveo2 VVZwammerdam2 1 4 Kopie

De 1e helft werd aangevangen en er was al snel duidelijk dat de mannen van Damme 2 het alleen moeilijk zouden krijgen tegen deze tegenstander als men hun eigen niveau niet zouden halen. In de 21e minuut was er eigenlijk de eerste goede aanval van de groen witten te zien. Dit resulteerde dan ook gelijk in een 1-0 voorsprong. Helaas was het niveau van de mannen van Damme 2 niet zoals we dat van hen kennen en zoals men op de trainingen laat zien. Wel konden de toeschouwers nog voor de rust een 2e doelpunt noteren wat een 2-0 ruststand opleverde.

De tweede helft was van een iets beter niveau en konden de toeschouwers een vleugje zien van wat de mannen van Damme 2 echt in huis hebben. Er waren in deze tweede helft ook nog wel wat hoogtepuntjes te noteren voor de toeschouwers. Zo was er een fraaie vrije trap die rechtstreeks in de welbekende kruising vloog en die de keeper kansloos liet. Ook hoorde we de keeper van vandaag heel hard vloeken over het veld terwijl Damme in de aanval was. Wat was er aan de hand??? De keeper bleek zijn auto sleutel kwijt te zijn die hij in bewaring had gegeven om na de wedstrijd als een speer weg te kunnen om zich bij het 3e te melden. Gelukkig bleek de sleutel gevonden te zijn en was er verder geen probleem.

De wedstrijd eindigde in een 4-1 overwinning voor de mannen van Damme 2. Na het affluiten van de goed leidende scheids werd al snel gebeld naar Koudekerk om de uitslag van die wedstrijd te vernemen. Concurrent in de tweede periode Arc 5 bleek hier verloren te hebben. Hiermee hadden de mannen van Damme 2 zo goed als zeker de tweede periode op zak. Bij terugkomst op ons eigen sportcomplex werd er telefonisch contact gelegd met de enige nog overgebleven concurrent in de periode Zevenhoven. Ook zij bleken verloren te hebben en hiermee was de tweede periode een feit. Alvast een kleine beloning voor mannen van Damme .
02 Siveo2 VVZwammerdam2 1 4 Kopie
03 Siveo2 VVZwammerdam2 1 4 Kopie

Mats (7)  tikt de eerste goal naar binnen
04 Siveo2 VVZwammerdam2 1 4 Kopie